نوع object یک نام مستعار برای Object (به حرف بزرگ O دقت کنید) در دات نت فریم وورک است. در سیستم یکپارچه نوع #C، همه نوع ها، چه از پیش تعریف شده و چه کاربر-تعریف، چه نوع های مرجع و چه نوع های مقداری، مستقیما" و یا غیر مستقیم از Object ارث بری می کنند. شما می توانید مقادیر از هر نوعی را به متغیرهای از نوع object انتساب دهید. وقتی یک متغیر از نوع مقداری به نوع object تبدیل می شود، به این عمل اصطلاحا" boxing (بسته بندی) می گویند. به تبدیل نوع object به نوع های مقداری ، اصطلاحا" unboxing می گویند.
مثال
نمونه زیر نشان می دهد که متغیر های از نوع object می توانند مقادیر را از هر نوعی قبول کنند. همچنین چگونگی استفاده متغیرهای از نوع object از متدهای Object از دات نت فریم وورک را نشان می دهد.
class ObjectTest { public int i = 10; } class MainClass2 { static void Main() { object a; a = 1; // an example of boxing Console.WriteLine(a); Console.WriteLine(a.GetType()); Console.WriteLine(a.ToString()); a = new ObjectTest(); ObjectTest classRef; classRef = (ObjectTest)a; Console.WriteLine(classRef.i); } } /* Output 1 System.Int32 1 * 10 */