اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

مشخصات بلاگ
اثر پروانه ای

اثر پروانه‌ای نام پدیده‌ای است که به دلیل حساسیت سیستم‌های آشوب‌ناک به شرایط اولیه ایجاد می‌شود. این پدیده به این اشاره می‌کند که تغییری کوچک در یک سیستم آشوب‌ناک چون جو سیارهٔ زمین (مثلاً بال‌زدن پروانه) می‌تواند باعث تغییرات شدید (وقوع توفان در کشوری دیگر) در آینده شود.

ایده‌ٔ این‌که پروانه‌ای می‌تواند باعث تغییری آشوبی شود نخستین بار در ۱۹۵۲ در داستان کوتاهی به نام آوای تندر اثر ری بردبری مطرح شد. عبارت «اثر پروانه ای» هم در ۱۹۶۱ در پی مقاله‌ای از ادوارد لورنتس به وجود آمد. وی در صد و سی و نهمین اجلاس ای‌ای‌ای‌اس در سال ۱۹۷۲ مقاله‌ای با این عنوان ارائه داد که «آیا بال‌زدن پروانه‌ای در برزیل می‌تواند باعث ایجاد تندباد در تکزاس شود؟»

آخرین نظرات
  • ۱۱ بهمن ۹۵، ۱۷:۱۸ - فاروق کریمی زاده
    خوب بود.
اثر پروانه ای

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

علاقه مندان به رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر، حتما این ویدئو رو ببینند:

دانلود ویدئو با حجم 15 مگابایت


دانلود بهترین فیلم آموزش برنامه نویسی C و  ++C (کیارش بازرگان)

مبانی کامپیوتر ++c / c

کیارش بازرگان

طبق نظرسنجی اینترنتی وی یکی از برترین و محبوب ترین اساتید دانشگاه مینسوتای امریکا ست . او تحصیلاتش را در دانشگاه صنعتی شریف در رشته الکترونیک شروع کرد و در ادامه به دانشگاه نورت-وسترن امریکا رفت . زمینه فعالیت اصلی او FPGA و VLSI میباشد . او هم اکنون دانشیار دانشگاه مینسوتای امریکاست. همچنین وی استاد مدعو در دانشگاه صنعتی اصفهان بوده است.


دانشکده برق و کامپیوتر و فن آوری اطلاعات - دانشگاه صنعتی اصفهان

زبان برنامه‌نویسی ++C یک زبان برنامه‌نویسی رایانه‌ای همه‌منظوره، شیءگرا، سطح بالا و چندرگه ، عمومی و با قابلیت‌های سطح بالا و سطح پایین می‌باشد. ++C به همراه جد خود C از پرطرفدارترین زبان‌های برنامه‌نویسی تجاری هست. در این درس این زبان به صورت مفصل مورد بررسی قرار میگیرد . این درس به دانشجویان همه رشته های مهندسی به خصوص دانشجویان سال اولی توصیه میشود 


کتاب پیشنهادی درس : 

برنامه نویسی به زبان C++، نویسندگان دایتل و دایتل، ترجمه دکتر مرتضی صاحب زمانی، نشر شیخ بهایی 



  1. درسنامه - مقدمه - اولین برنامه سی پلاس پلاس - آشنایی با درستورهای ورودی و خروجی و محاسباتی - آشنایی با عملیات debug کردن برنامه
  2. آشنایی عمیق تر با دستورهای ورودی و خروجی - آشنایی با ساختار شرطی if-else if-else و بلوک کد و اسکوپ
  3. روال تبدیل نوع ها و Casting - آشنایی بیشتر با ساختار شرطی if
  4. ترکیب شرط ها در ساختار if - تقدم و اولویت عملیات شرطی - عملگرهای منطقی
  5. عبارت ها - Casting - مقدمه ای بر ترجمه زبان c به زبان اسمبلی - تفاوت نسخه release و debug - در مورد printf و scanf
  6. ساختار goline - ساختار تکرار while
  7. Quiz
  8. مسأله پیدا کردن اعداد اول
  9. استفاده از ساختار تکرار while در برنامه های مختلف - برنامه محاسبه میانگین نمرات n دانشجو
  10. برنامه محاسبه دنباله ها و سری ها - ساختار تکرار for
  11. آشنایی عمیق تر با ساختار for - نوع char - برنامه جدول ضرب
  12. کار با فایل - پیدا کردن مینیمم و ماکسیمم n عدد - آرایه - آرایه های چند بعدی
  13. اشاره گرها - مبنای 2 و نمایش عددی در کامپیوتر
  14. تبدیل مبناها
  15. کلمه کلیدی continue - مساله میزان تولید گندم - مساله بدست آوردن رمز
  16. اشاره گرها - طرز ذخیره شدن آرایه های چندبعدی
  17. عملگرهای مختلف - پیش پردازنده define - آشنایی بیشتر با اشاره گرها - عملگر انتساب شرطی
  18. struct ها - تابع ها - ارسال پارامتر به تابع - مقدمه گرافیک
  19. برنامه تغییر bmp - آرگومان های main - ایجاد توابع
  20.  نمایش تصاویر 3بعدی (3D) با عینک آبی و قرمز - برگرداندن آرایه و struct از تابع - جمع کردن آرایه ها
  21. مساله گندم سالیانه - متغیرهای Global و سراسری - محاسبه فاکتوریل - تابع بازگشتی Recursive
  22. محاسبه توان - بدست آوردن طول رشته
  23. آموزش دیباگ کردن - دستورهای malloc و sizeof - دستور exit - دستور free - استفاده دینامیک از حافظه - دستور new - دستور delete - توابع رشته‌ای
  24. ادامه رشته ها - مثال های مربوط به تخصیص حافظه
  25. ادامه رشته ها - مثالهای پیچیده ای از malloc  و new
  26. باز هم رشته ها
  27. مرتب سازی سریع - لیست پیوندی (Linked List)
  28. ادامه لیست پیوندی
  29. مبحث فایل ها
  30. مقدمات برنامه نویسی شیئ گرا
  31. کلاس (class) - شیئ (Object)
  32. طراحی بر اساس class
  33. ادامه مبحث class - استفاده از هدرفایل های دست ساز
  34. ادامه جلسه قبل (مساله اعداد مختلط) - تعریف عملگر - وراثت
  35. وراثت - چندریختی - کتابخانه STL
  36. ادامه STL

لطفا برای دانلود فیلم آموزشی، به ادامه مطب بروید

CppDroid یک محیط مجتمع توسعه نرم افزار (IDE) ساده برای برنامه نویسی C و ++C است که تمرکز آن بر روی آموزش زبان های برنامه نویسی و کتابخانه های برنامه نویسی است.

امکانات

  • کدنویسی کامل
  • عیب یابی همزمان با کدنویسی (نمایش Warning ها و Error ها در زمان کد نویسی)
  • ناوبری فایل ها و آموزش ها ، متغیرها و متدها و...
  • تجزیه و تحلیل ایستا (مجموعه متدهایی که برای تجزیه و تحلیل کد برنامه مورد استفاده قرار می‌گیرد تا درکی از طرز کار کد برنامه بدست بیاید)
  • Syntax Highlighting (رنگی کردن قسمت های مختلف کد برنامه)
  • محیط کاربری افقی / عمودی
  • ایجاد تورفتگی در کد بصورت اتوماتیک (قابل تنظیم)
  • بستن علائم جفتی مانند پرانتزها بصورت اتوماتیک (قابل تنظیم)
  • دارای تم های رنگی Syntax Highlighting (قابل تنظیم)
  • کامپایل برنامه های C و ++C بدون نیاز به روت (root) بودن دستگاه
  • بدون نیاز به اینترنت (کامپایلر داخلی)
  • دارای مجموعه بسیار عالی از مثال های برنامه نویسی
  • آموزش برنامه نویسی C و ++C بصورت دقیق و کاربردی
  • بروز رسانی خودکار
  • مدیریت افزونه ها
  • پشتیبانی از DropBox
در اولین اجرای برنامه ، CppDroid عمل خارج کردن SDK از حالت فشرده‌سازی‌شده را انجام می‌دهد (150 مگابایت) سپس مثال ها و آموزش‌های برنامه نویسی را با استفاده از اینترنت دانلود خواهد کرد؛ بنابر این برای اجرای این برنامه، به حدود 190 مگابایت فضا بر روی دستگاه اندرویدی خود نیازمند هستید.
برای شروع آموزش های C و ++C از منوی برنامه به قسمت Project رفته سپس گزینه Examples و یا Tutorials را انتخاب کنید.

دانلود در ادامه مطلب
باترفلای آماده پاسخگویی به سوالات برنامه نویسی شما می باشد.