اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

اثر پروانه‌ای نام پدیده‌ای است که به دلیل حساسیت سیستم‌های آشوب‌ناک به شرایط اولیه ایجاد می‌شود. این پدیده به این اشاره می‌کند که تغییری کوچک در یک سیستم آشوب‌ناک چون جو سیارهٔ زمین (مثلاً بال‌زدن پروانه) می‌تواند باعث تغییرات شدید (وقوع توفان در کشوری دیگر) در آینده شود.

ایده‌ٔ این‌که پروانه‌ای می‌تواند باعث تغییری آشوبی شود نخستین بار در ۱۹۵۲ در داستان کوتاهی به نام آوای تندر اثر ری بردبری مطرح شد. عبارت «اثر پروانه ای» هم در ۱۹۶۱ در پی مقاله‌ای از ادوارد لورنتس به وجود آمد. وی در صد و سی و نهمین اجلاس ای‌ای‌ای‌اس در سال ۱۹۷۲ مقاله‌ای با این عنوان ارائه داد که «آیا بال‌زدن پروانه‌ای در برزیل می‌تواند باعث ایجاد تندباد در تکزاس شود؟»

آخرین نظرات
  • ۱۳ بهمن ۰۱، ۱۵:۳۱ - حسنا سادات و سما سادات
    عالی

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

سلام.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که به اشتباه فایل های با پسوند EXE (که فایل های اجرایی برنامه های مختلف هستند) رو با استفاده از Open with باز کرده باشید. حالا دیگه نمی تونید این اشتباه رو جبران کنید. پس لابد تصمیم گرفتین که ویندوزتون رو دوباره نصب کنید. وااای حالا ویندوز نصب کردن که کاری نداره اما شونصدتا برنامه ای که رو ویندوز باید نصب بشه رو چیکار کنیم و....

اما نگران نباشید. این مسأله هم مثل بسیاری از مسایل دیگه راه حل ساده ای داره.

علاوه بر فایل های اجرایی، این اتفاق برای فایل هایی با پسوند PBK هم می افته. اما شاید بواسطه Open with نباشه. حتما مجموعه فتوشاپ رو نصب کردید.

به هر حال کلید حل مشکل شما پیش ماست...

  • غلامعلی حسینی بهجانی