اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

اثر پروانه‌ای نام پدیده‌ای است که به دلیل حساسیت سیستم‌های آشوب‌ناک به شرایط اولیه ایجاد می‌شود. این پدیده به این اشاره می‌کند که تغییری کوچک در یک سیستم آشوب‌ناک چون جو سیارهٔ زمین (مثلاً بال‌زدن پروانه) می‌تواند باعث تغییرات شدید (وقوع توفان در کشوری دیگر) در آینده شود.

ایده‌ٔ این‌که پروانه‌ای می‌تواند باعث تغییری آشوبی شود نخستین بار در ۱۹۵۲ در داستان کوتاهی به نام آوای تندر اثر ری بردبری مطرح شد. عبارت «اثر پروانه ای» هم در ۱۹۶۱ در پی مقاله‌ای از ادوارد لورنتس به وجود آمد. وی در صد و سی و نهمین اجلاس ای‌ای‌ای‌اس در سال ۱۹۷۲ مقاله‌ای با این عنوان ارائه داد که «آیا بال‌زدن پروانه‌ای در برزیل می‌تواند باعث ایجاد تندباد در تکزاس شود؟»

آخرین نظرات
  • ۱۳ بهمن ۰۱، ۱۵:۳۱ - حسنا سادات و سما سادات
    عالی

۲۶ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰
No matter what your job is...

مهم نیست چه شغلی داشته باشید ، شما همیشه می تونید سعی کنید اونو جذاب کنید.

  • غلامعلی حسینی بهجانی
  • ۱
  • ۰

به نام خدا و سلام.

عذرخواهی بابت اینکه این درس رو دیر آپلود کردم.

در این درس مجبوریم کمی به مباحث تئوری بپردازیم. البته همه درس رو به این مباحث خشک اختصاص نمی‌دهیم. سعی خواهیم کرد این مباحث رو در عمل هم ببینیم.

زبان های برنامه نویسی هم مانند بقیه قسمت های نرم افزاری و سخت افزار کامپیوتر دچار تغییر و تحولات اساسی شده اند. یکی از پیشرفته ترین شیوه های برنامه نویسی ،  روش شیئ گرایی هست. شاید کمی زود باشه که در مورد شیئ گرایی صحبت کنیم اما چاره ای نیست!

برنامه نویسی شیئ گرا یا Object Oriented Programming یا OOP روشی در برنامه نویسی است که با همه اجزای برنامه مانند اشیاء در دنیای واقعی رفتار می‌کنه. این روش برنامه نویسی باعث پیشرف چشمگیری در دنیای نرم افزار شده. حالا باید ببینیم که اشیاء در دنیای واقعی چگونه اند تا بتونیم مفهوم اشیاء در برنامه نویسی رو بهتر متوجه شویم.

هر شیئ دارای یکسری خصوصیات هست که ما با اون خصوصیات اون شیئ رو می شناسیم. مثلا شیئ مداد دارای خصوصیاتی مثل رنگ، طول، قطر، نوع گرافیت، نام شرکت سازنده و... غیره می باشد.

ما در زندگی واقعی می توانیم از اشیاء دیگر شیئ جدیدی بسازیم! برای مثال اگر بخواهیم یک کاردستی درست کنیم ممکنه به جعبه، چسب، قیچی و حتی مداد نیاز داشته باشیم. هریک از این اشیاء مستقل هستند اما با ترکیب آنها شیئ جدیدی ساخته خواهد شد.

  • غلامعلی حسینی بهجانی
  • ۱
  • ۰

سلام.

حالا که با موفقیت نرم افزار Visual Studio 2010 رو نصب کردید. می خواهیم اولین برنامه رو بنویسیم. در آموزش برنامه نویسی همیشه اولین برنامه، برنامه سلام دنیا (Hello world) رو آموزش می دهند. به نظر من اینکار کاملا بجا و درست هست. در قالب همین برنامه ساده، کلی نکته برای یادگیری وجود داره. حداقلش اینه که یاد می گیریم چطور در اون زبان برنامه نویسی یک پیغام ساده رو به کاربر نشون بدیم. شاید به نظرتون خیلی مسخره باشه! آخه که چی؟! این برنامه چه مشکلی رو حل می کنه! من با شما موافقم! این کار مسخره هست و این برنامه هیچ مشکلی رو حل نمی کنه! اما این همه کار مسخره توی زندگیمون انجام دادیم اینم روش! (البته بعدا" متوجه خواهید شد که اونقدرا هم که فکر می کردید مسخره نیست). خوب دست بکار می شیم...

How to Run visual studio

اول از همه نرم افزاری رو که نصب کردید رو باید اجرا کنید. برای اینکار به منوی Start رفته و از زیر مجموعه All Programs به پوشه Microsoft Visual Studio 2010 رفته و برنامه Microsoft Visual Studio 2010 رو اجرا کنید. آیکن این برنامه بصورت علامت بی نهایت در ریاضی هست.

  • غلامعلی حسینی بهجانی
  • ۱
  • ۰
programming Library

شما اصلا نترسید... قرار نیس که همه رو بخونیم... به نظر من یه زبون رو یاد بگیریم بقیه شبیه همون اولیه، با کمی تفاوت.

  • غلامعلی حسینی بهجانی
  • ۱
  • ۰
سلام.

امیدوارم که اون نرم افزاری که بهتون گفته بودم رو تهیه کرده باشید. جهت یادآوری باید بگم که اون نرم افزار Microsoft Visual Studio 2010 هست. قرار بود که در این درس روش نصب این برنامه رو توضیح بدم.

این برنامه، مجموعه ای از کامپایلرها رو دربر داره. شما با همین نرم افزار می تونید به زبان های مختلفی برنامه نویسی کنید. از جمله این زبان ها می توان به ++C و #F و Visual Basic هستند که ما با اون زبان ها کاری نداریم.

دیسک نرم افزار رو داخل درایو قرار دهید. بعد از چند لحظه بصورت خودکار پنجره زیر به نمایش در خواهد اومد. اگه چنین اتفاقی نیوفتاد می تونید روی درایوی که دیسک رو داخلش گذاشتید راست کلیک کنید و گزینه Open رو انتخاب کنید. در پنجره باز شده فایل autorun.exe یا Setup.exe رو اجرا کنید. پنجره زیر فقط با اجرای Setup دیده می شود. با اجرای فایل autorun ممکنه این پنجره رو نبینید. اما نگران نباشید. مطمعنا" دکمه ای در این پنجره برای اجرای پنجره زیر وجود دارد. (کنجکاو باشید)


pic01

  • غلامعلی حسینی بهجانی
  • ۱
  • ۰

هرم یادگیری

Learning pyramid

همونطور که ملاحظه می فرمائید یکی از بهترین روش ها برای یادگیری اینه که مطلبی رو به دیگران یاد بدهیم...

زَکَاةُ الْعِلْمِ نَشْرُهُ / زکات علم منتشر کردن آن و یاد دادن آن به دیگران است. (امام علی علیه السلام)

  • غلامعلی حسینی بهجانی
  • ۱
  • ۰

سلام.

قصد دارم برنامه نویسی #C رو بصورت کاملا" مقدماتی منتشر کنم. قراره این آموزش ها از 0 باشه. اما قول نمی دم که تا 100 بتونم بهتون برنامه نویسی یاد بدم. اون دیگه تلاش و پشتکار خودتون رو می طلبه. این سلسله آموزش ها با همکاری گروه افسران برنامه نویس انجام خواهد گرفت.

خوب زیاد وقت ارزشمند شما رو نمی گیرم و سریع با هم سر اصل مطلب می ریم.

قبل از هر چیز!

قبل از هر بحثی باید تعریفی (مقدماتی و غیر آکادمیک) از برنامه نویسی داشته باشیم. باید بدونیم که برنامه نویسی چیه و قراره با برنامه نویسی چه کار(هایی) انجام بدیم. باید تا حدودی درک خودمون از برنامه نویسی رو تصحیح کنیم.

من دوست دارم تمام تعاریف رو با مثال (البته در مثال مناقشه نیست) انجام بدم. فرض کنید شما فرزندی فرمانبردار برای مادرتون هستید و هرچه ایشون به شما بگن بدون کم و کاست و بدون نق زدن انجام می‌دهید (ان‌شاءالله در واقع هم همینطوره!!). همچنین فرض کنید مادرتون بهتون یه لیست از اقلام رو داده اند تا از بازار تهیه کنید. شما موظف هستید که تمام اقلام داخل لیست رو تهیه کنید. اگر بخواهیم این مثال رو به کامپیوتر ربط بدیم، شما همون کامپیوتر هستید. مادر شما در نقش کاربر و لیستی از اقلام رو که از مادر عزیزتون دریافت کرده اید، برنامه کامپیوتری است.

برنامه کامپیوتری در واقع لیستی از دستورالعمل هاست که کامپیوتر موظف به اجرای آنهاست.

شاید شنیده باشید که زبان کامپیوتر 0 و 1 هست. این یک جمله کاملا درست است. با این اوصاف شما باید این زبان رو یاد بگیرید! شما باید توانایی این رو داشته باشید که حرف خودتون رو در قالب 0 ها و 1 ها برای کامپیوتر بیان کنید. اما صبر کنید، دانشمندان علوم کامپیوتر، سالها قبل این کار رو برای ما راحت کرده اند. به این ترتیب که برنامه هایی رو طراحی کرده اند (با همون 0 ها و 1 ها) که زبان انگلیسی (البته نه دقیقا انگلیسی) رو به همون 0 ها و 1 ها تبدیل می کنند. مسلما" یادگیری زبان انگلیسی خیلی خیلی خیلی راحت تر از یادگیری زبان ماشین (همون 0 و 1) هست. دستشون درد نکنه واقعا" که کار ما رو ساده کردند. روحشون هم شاد!

به برنامه ای که زبان خاصی رو به زبان ماشین تبدیل میکنه، اصطلاحا Compiler (مترجم) می گن. چی میگن؟ کامپایلر!!

  • غلامعلی حسینی بهجانی
  • ۲
  • ۰
the solution to oversleeping

راه حلی کاملا" تضمینی برای کسانی که زیادی می خوابن!

  • غلامعلی حسینی بهجانی
  • ۱
  • ۰

سلام...

همونطوری که قول داده بودم امروز می خوام روش های اجرای برنامه های اندرویدی نوشته شده در Eclipse رو خدمتتون توضیح بدم.

برای این کار باید یک دستگاه اندرویدی مجازی رو در کامپیوترمون درست کنیم. به این دستگاه ها اصطلاحا AVD یا Android Virtual Device می گوییم. بعد از اینکه یک AVD رو ساختید، کافیه روی دکمه Run (یه دایره کوچولوی سبز رنگ که وسطش یه مثلث سفیده) کلیک کنید. همچنین می تونید دکمه F11 صفحه کلیدتون رو فشار بدید.


روش ساختن AVD:

در نرم افزار Eclipse به منوی Window رفته و گزینه Android Virtual Device Manager کلیک کنید. در پنجره باز شده، در برگه Android Virtual Devices دکمه New را بزنید.

در پنجره Create new Android Virtual Device جلوی AVD Name ، نام وسیله مجازی رو وارد کنید. از لیست بازشو Device یک مورد را بسته به نیاز خود انتخاب کنید. دقت کنید که هرچه رزولوشن وسیله انتخابی شما از این لیست بالاتر باشد نیاز به قدرت پردازشی بیشتری خواهید داشت و برنامه شما ممکن است در سیستم های با قدرت پردازشی پایین، به کندی اجرا شود.

از قسمت Target هم یکی از گزینه ها رو انتخاب کنید. احتمالا اگه از بسته پیشنهادی ما استفاده کرده اید، فقط یک گزینه دارد (Android 4.2 - API Level 17).

بقیه قسمت ها مربوط به شبیه سازی دوربین جلو و عقب دستگاه، تنظیمات مربوط به حافظه SD و RAM دستگاه، تنظیمات مربوط به صفحه کلید و حافظه داخلی می باشند.

  • غلامعلی حسینی بهجانی
  • ۲
  • ۰
چرا دوتا انگشت نداریم؟

بابایی؟؟!! چرا ما به پنج انگشت نیاز داریم در حالی که موس فقط 2 تا دکمه داره؟

  • غلامعلی حسینی بهجانی