اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

اثر پروانه‌ای نام پدیده‌ای است که به دلیل حساسیت سیستم‌های آشوب‌ناک به شرایط اولیه ایجاد می‌شود. این پدیده به این اشاره می‌کند که تغییری کوچک در یک سیستم آشوب‌ناک چون جو سیارهٔ زمین (مثلاً بال‌زدن پروانه) می‌تواند باعث تغییرات شدید (وقوع توفان در کشوری دیگر) در آینده شود.

ایده‌ٔ این‌که پروانه‌ای می‌تواند باعث تغییری آشوبی شود نخستین بار در ۱۹۵۲ در داستان کوتاهی به نام آوای تندر اثر ری بردبری مطرح شد. عبارت «اثر پروانه ای» هم در ۱۹۶۱ در پی مقاله‌ای از ادوارد لورنتس به وجود آمد. وی در صد و سی و نهمین اجلاس ای‌ای‌ای‌اس در سال ۱۹۷۲ مقاله‌ای با این عنوان ارائه داد که «آیا بال‌زدن پروانه‌ای در برزیل می‌تواند باعث ایجاد تندباد در تکزاس شود؟»

آخرین نظرات
  • ۱۳ بهمن ۰۱، ۱۵:۳۱ - حسنا سادات و سما سادات
    عالی
  • ۱
  • ۰

سوال:

با سلام وخدا قوت 

اگر بخواهیم برنامه ی محاسبه میانگین نمرات مثلا 60 نفر را بنویسیم وبخواهیم نمرات آنها را در هنگام اجرای برنامه از کاربر بگیریم بایستی به چه صورت کد نویسی کنیم؟
شاید باید به اندازه تعداد نمراتی که قرار است میانگین آنها گرفته شود تکست باکس داشته باشیم  واز اون طریق عمل کنیم یا.......نمیدونم .  
ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.
با سپاس فراوان


باترفلای - پاسخ سوال شما:

سلام دوست عزیز...

برای نوشتن چنین برنامه ای، تنها یک عدد TextBox کافی به نظر می رسد. البته تأکید می کنم، شما به روشی که بنده در پیش گرفته ام اکتفا نکنید. شاید روش های بهتری هم وجود داشته باشد. سعی کنید خودتون این روش ها رو پیدا کنید.
بله... همونطوری که گفتم با یک TextBox می توان این برنامه رو نوشت. به اینصورت که یک دکمه در کنار TextBox قرار می دهیم و کاری می کنیم که با هر بار فشرده شدن دکمه توسط کاربر، عدد موجود در TextBox با متغیر Sum (این متغیر را خودمان می سازیم. البته باید این متغیر بصورت عمومی تعریف شده باشد) جمع شود.

همچنین به یک متغیر دیگر (مثلا متغیر Count) هم نیاز داریم تا تعداد اعداد وارد شده را شمارش کند. بعدا برای محاسبه میانگین نمرات، به این متغیر که نشان دهنده تعداد نمرات (اعداد وارد شده) هست، نیاز خواهیم داشت.
من روی فرم برنامه موارد زیر را قرار دادم:

  • یک عدد TextBox
  • یک عدد Button
  • یک عدد Label

روی دکمه (Button) دابل کلیک کنید و کدی شبیه کد زیر را بنویسید.

public double Sum = 0;
public int Count = 0;
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
    Sum = Sum + double.Parse(textBox1.Text);
    Count = Count + 1;

    label1.Text = (Sum / Count).ToString();
}

اگر سوالی در مورد این برنامه دارید، به اینجا مراجعه کنید.
موفق باشید.


  • ۹۳/۰۳/۰۹
  • غلامعلی حسینی بهجانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی