اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

اثر پروانه‌ای نام پدیده‌ای است که به دلیل حساسیت سیستم‌های آشوب‌ناک به شرایط اولیه ایجاد می‌شود. این پدیده به این اشاره می‌کند که تغییری کوچک در یک سیستم آشوب‌ناک چون جو سیارهٔ زمین (مثلاً بال‌زدن پروانه) می‌تواند باعث تغییرات شدید (وقوع توفان در کشوری دیگر) در آینده شود.

ایده‌ٔ این‌که پروانه‌ای می‌تواند باعث تغییری آشوبی شود نخستین بار در ۱۹۵۲ در داستان کوتاهی به نام آوای تندر اثر ری بردبری مطرح شد. عبارت «اثر پروانه ای» هم در ۱۹۶۱ در پی مقاله‌ای از ادوارد لورنتس به وجود آمد. وی در صد و سی و نهمین اجلاس ای‌ای‌ای‌اس در سال ۱۹۷۲ مقاله‌ای با این عنوان ارائه داد که «آیا بال‌زدن پروانه‌ای در برزیل می‌تواند باعث ایجاد تندباد در تکزاس شود؟»

آخرین نظرات
  • ۱۳ بهمن ۰۱، ۱۵:۳۱ - حسنا سادات و سما سادات
    عالی
  • ۱
  • ۰

نوع داده ای uint

کلمه کلیدی uint نشاندهنده یک نوع صحیح است که مقادیر را طبق شرایط زیر ذخیره می کند.

  • نوع: uint
  • محدوده: 0 تا 4,294,967,295
  • اندازه: صحیح علامت دار 32-بیتی
  • نوع دات نتی: System.UInt32

نکته

نوع uint با مشخصات زبان مشترک (CLS) سازگار نیست. تاجایی که امکان دارد از نوع int استفاده کنید. (یعنی ممکن است برنامه شما درصورت استفاده از نوع uint در پلتفرم های دیگری که از CLS پشتیبانی می کنند با مشکل مواجه شود)

لیترال ها

شما می توانید متغیرهای uint را بصورت زیر اعلان و مقداردهی اولیه کنید.

uint myUint = 4294967290;

وقتی یک لیترال عددی صحیح دارای هیچ پسوندی نباشد، نوع آن یکی از نوع هایی است که مقدار آن لیترال توانایی قرار گرفتن در آن را داشته باشد: int ، uint ، long ، ulong در این مثال، این نوع uint است:

uint uInt1 = 123;

شما همچنین می توانید از پسوند u یا U بصورت زیر استفاده کنید:

uint uInt2 = 123U;

وقتی شما از پسوند u یا U استفاده می کنید، بسته به مقدار عددی لیترال ، نوع لیترال uint یا ulong تعیین می شود. برای مثال:

Console.WriteLine(44U.GetType());
Console.WriteLine(323442434344U.GetType());

این کد System.UInt32 سپس System.UInt64 را که نوع اساسی دات نتی uint و ulong هستند را نمایش می دهد، به این دلیل که لیترال دوم برای ذخیره شدن در نوع uint خیلی بزرگ است.

تبدیلات

از نوع uint به ulong، long، float، double، یا decimal تبدیل ضمنی از پیش تعریف شده وجود دارد. برای مثال:

float myFloat = 4294967290;   // OK: implicit conversion to float

تبدیل ضمنی از پیش تعریف شده ، از نوع های byte ، ushort یا char به uint وجود دارد. در غیر این صورت شما باید از یک عملگر قالبریز (cast) استفاده کنید. برای مثال، بیان انتساب زیر بدون عملگر قالبریز خطای کامپایل تولید خواهد کرد:

long aLong = 22;
// Error -- no implicit conversion from long:
uint uInt1 = aLong; 
// OK -- explicit conversion:
uint uInt2 = (uint)aLong;

همچنین دقت کنید که هیچ تبدیل ضمنی ای از نوع های ممیز-شناور به uint وجود ندارد. برای مثال، بیان زیر تا زمانی که یک قالبریز صریح استفاده نشود، خطای کامپایل تولید می کند:

// Error -- no implicit conversion from double:
uint x = 3.0;
// OK -- explicit conversion:
uint y = (uint)3.0; 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی