اصلاحگر override برای گسترش یا اصلاح پیاده سازی یک متد، پراپرتی، شاخصگر (indexer) یا رویداد ارث بری شده، لازم است.
مثال
در این مثال، کلاس Square باید یک پیاده سازی بازنویسی شده(override) از Area ارائه دهد، زیرا Area از کلاس چکیده ShapesClass ارث بری شده است:
abstract class ShapesClass { abstract public int Area(); } class Square : ShapesClass { int side = 0; public Square(int n) { side = n; } // Area method is required to avoid // a compile-time error. public override int Area() { return side * side; } static void Main() { Square sq = new Square(12); Console.WriteLine("Area of the square = {0}", sq.Area()); } interface I { void M(); } abstract class C : I { public abstract void M(); } } // Output: Area of the square = 144
یک متد override یک پیاده سازی جدید از عضوی که از یک کلاس پایه ارث بری شده ارائه می دهد. متدی که با اعلان override بازنویسی شده به عنوان متد پایه ای بازنویسی شده شناخته می شود. متد پایه ای بازنویسی شده، باید نسبت به متد override امضای یکسانی داشته باشد.
شما نمی توانید یک متد static یا غیر مجازی (non-virtual) را بازنویسی (override) کنید. متد پایه ای بازنویسی شده باید virtual ، abstract و یا override باشد.
یک اعلان override نمی تواند سطح دسترسی متد virtual را تغییر دهد. متد override و متد virtual هر دو باید دارای اصلاحگر سطح دسترسی یکسانی باشند.
شما نمی توانید برای اصلاح یک متد override از اصلاحگرهای new ، static و یا virtual استفاده کنید.
یک اعلان پراپرتی بازنویسی کننده باید دقیقا" سطح دسترسی، نوع و نام پراپرتی ارث بری شده را بصورت یکسان ذکر کند، و پراپرتی ای که قرار است بازنویسی شود باید virtual، abstract و یا override باشد.
این مثال یک کلاس پایه به نام Employee و یک کلاس مشتق شده به نام SalesEmployee تعریف کرده است. کلاس SalesEmployee حاوی یک پراپرتی اضافی به نام salesbonus است و متد CalculatePay را بازنویسی می کند تا salesbounus را در محاسبه بیاورد.
class TestOverride { public class Employee { public string name; // Basepay is defined as protected, so that it may be // accessed only by this class and derrived classes. protected decimal basepay; // Constructor to set the name and basepay values. public Employee(string name, decimal basepay) { this.name = name; this.basepay = basepay; } // Declared virtual so it can be overridden. public virtual decimal CalculatePay() { return basepay; } } // Derive a new class from Employee. public class SalesEmployee : Employee { // New field that will affect the base pay. private decimal salesbonus; // The constructor calls the base-class version, and // initializes the salesbonus field. public SalesEmployee(string name, decimal basepay, decimal salesbonus) : base(name, basepay) { this.salesbonus = salesbonus; } // Override the CalculatePay method // to take bonus into account. public override decimal CalculatePay() { return basepay + salesbonus; } } static void Main() { // Create some new employees. SalesEmployee employee1 = new SalesEmployee("Alice", 1000, 500); Employee employee2 = new Employee("Bob", 1200); Console.WriteLine("Employee4 " + employee1.name + " earned: " + employee1.CalculatePay()); Console.WriteLine("Employee4 " + employee2.name + " earned: " + employee2.CalculatePay()); } } /* Output: Employee4 Alice earned: 1500 Employee4 Bob earned: 1200 */