اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

اثر پروانه‌ای نام پدیده‌ای است که به دلیل حساسیت سیستم‌های آشوب‌ناک به شرایط اولیه ایجاد می‌شود. این پدیده به این اشاره می‌کند که تغییری کوچک در یک سیستم آشوب‌ناک چون جو سیارهٔ زمین (مثلاً بال‌زدن پروانه) می‌تواند باعث تغییرات شدید (وقوع توفان در کشوری دیگر) در آینده شود.

ایده‌ٔ این‌که پروانه‌ای می‌تواند باعث تغییری آشوبی شود نخستین بار در ۱۹۵۲ در داستان کوتاهی به نام آوای تندر اثر ری بردبری مطرح شد. عبارت «اثر پروانه ای» هم در ۱۹۶۱ در پی مقاله‌ای از ادوارد لورنتس به وجود آمد. وی در صد و سی و نهمین اجلاس ای‌ای‌ای‌اس در سال ۱۹۷۲ مقاله‌ای با این عنوان ارائه داد که «آیا بال‌زدن پروانه‌ای در برزیل می‌تواند باعث ایجاد تندباد در تکزاس شود؟»

آخرین نظرات
  • ۱۳ بهمن ۰۱، ۱۵:۳۱ - حسنا سادات و سما سادات
    عالی
  • ۱
  • ۰

کلمه کلیدی char

کلمه کلیدی char برای اعلان کاراکتر یونیکد (Unicode) که محدوده آن در زیر آمده استفاده می شود. کاراکترهای یونیکد، کاراکترهایی 16-بیتی هستند که برای نمایش اکثر زبان های نوشتاری شناخته شده در دنیا مورد استفاده قرار می گیرند.

  • نوع: char
  • محدوده: از U+0000 تا U+ffff
  • اندازه: کاراکتر 16-بیتی یونیکد
  • نوع دات نتی: System.Char


لیترال ها:

ثابت های از نوع char می توانند بصورت لیترال های کاراکتری، توالی گریز شانزده شانزدهی (Hexadecimal escape swquence)، یا نماینده یونیکد، نوشته شوند. شما همچنین می توانید کد های کاراکتری صحیح را قالب ریزی (cast) کنید. در مثال زیر چهار متغیر char با کاراکتر X ، مقداردهی اولیه شده اند:

char[] chars = new char[4];

chars[0] = 'X';        // Character literal
chars[1] = '\x0058';   // Hexadecimal
chars[2] = (char)88;   // Cast from integral type
chars[3] = '\u0058';   // Unicode

foreach (char c in chars)
{
    Console.Write(c + " ");
}
// Output: X X X X

تبدیلات

یک نوع char می تواند بصورت ضمنی به نوع های  ushort ، int ، uint ، long ، ulong ، float ، double یا decimal تبدیل شود. هرچند، هیچ تبدیل ضمنی از پیش تعریف شده ای از نوع های دیگر به نوع char وجود ندارد.

نوع دات نتی System.Char چندین متد ایستا (static - متدهایی که بدون نمونه سازی از کلاس می توان از آنها استفاده کرد) برای کار با مقادیر char ارائه می کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی