اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

اثر پروانه‌ای نام پدیده‌ای است که به دلیل حساسیت سیستم‌های آشوب‌ناک به شرایط اولیه ایجاد می‌شود. این پدیده به این اشاره می‌کند که تغییری کوچک در یک سیستم آشوب‌ناک چون جو سیارهٔ زمین (مثلاً بال‌زدن پروانه) می‌تواند باعث تغییرات شدید (وقوع توفان در کشوری دیگر) در آینده شود.

ایده‌ٔ این‌که پروانه‌ای می‌تواند باعث تغییری آشوبی شود نخستین بار در ۱۹۵۲ در داستان کوتاهی به نام آوای تندر اثر ری بردبری مطرح شد. عبارت «اثر پروانه ای» هم در ۱۹۶۱ در پی مقاله‌ای از ادوارد لورنتس به وجود آمد. وی در صد و سی و نهمین اجلاس ای‌ای‌ای‌اس در سال ۱۹۷۲ مقاله‌ای با این عنوان ارائه داد که «آیا بال‌زدن پروانه‌ای در برزیل می‌تواند باعث ایجاد تندباد در تکزاس شود؟»

آخرین نظرات
  • ۱۳ بهمن ۰۱، ۱۵:۳۱ - حسنا سادات و سما سادات
    عالی
  • ۱
  • ۰
سلام.

امیدوارم که اون نرم افزاری که بهتون گفته بودم رو تهیه کرده باشید. جهت یادآوری باید بگم که اون نرم افزار Microsoft Visual Studio 2010 هست. قرار بود که در این درس روش نصب این برنامه رو توضیح بدم.

این برنامه، مجموعه ای از کامپایلرها رو دربر داره. شما با همین نرم افزار می تونید به زبان های مختلفی برنامه نویسی کنید. از جمله این زبان ها می توان به ++C و #F و Visual Basic هستند که ما با اون زبان ها کاری نداریم.

دیسک نرم افزار رو داخل درایو قرار دهید. بعد از چند لحظه بصورت خودکار پنجره زیر به نمایش در خواهد اومد. اگه چنین اتفاقی نیوفتاد می تونید روی درایوی که دیسک رو داخلش گذاشتید راست کلیک کنید و گزینه Open رو انتخاب کنید. در پنجره باز شده فایل autorun.exe یا Setup.exe رو اجرا کنید. پنجره زیر فقط با اجرای Setup دیده می شود. با اجرای فایل autorun ممکنه این پنجره رو نبینید. اما نگران نباشید. مطمعنا" دکمه ای در این پنجره برای اجرای پنجره زیر وجود دارد. (کنجکاو باشید)


pic01

در این پنجره گزینه اول رو انتخاب کنید. تا عملیات نصب برنامه شروع بشه. با اینکار پنجره زیر به نمایش در میاد. دکمه Next رو بزنید.


pic02


بعد از اینکه دکمه Next رو زدید با محیط شکل زیر مواجه خواهید شد. شما باید در این پنجره گزینه I have read and accept the license terms رو انتخاب کرده و دکمه Next رو بزنید. پنجره تعهدنامه هست. توی ایران خوشبختانه یا شوربختانه این تعهد هیچ اثری نداره :)


pic03


در پنجره زیر شما درایوی که می خواهید برنامه اونجا نصب بشه رو انتخاب می کنید. بصورت پیش فرض برنامه توی درایو C کامپیوتر شما نصب میشه. اما می تونید با دکمه Browse این مسیر رو تغییر دهید. در سمت چپ دو گزینه Full و Custom وجود داره. اگه گزینه Full رو انتخاب کنید، نرم افزار بصورت کامل نصب میشه (نیاز به فضای بیشتری از هارد دیسک داره. به خیلی از مواردی که نصب می کنه نیازی پیدا نمی کنید) ، اما اگر گزینه Custom رو انتخاب کنید می تونید مواردی رو که نیاز نداری رو بعدا غیر فعال کنید. دکمه Next رو بزنید.


pic04


پیشنهاد می کنم همه موارد رو غیر فعال کنید بجز گزینه #Visual C از زیر مجموعه اول (Microsoft Visual Studio 2010 Ultimate). حالا دکمه Install رو بزنید.


pic05


یه کم صبور باشید که إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ (حدود 45 دقیقه :)  ) بعد از این مدت اگر کار نصب بدرستی پیش بره با پنجره زیر مواجه می شوید. خدا قوت... شما موفق شدید. دکمه Finish رو بزنید.


pic06

  • ۹۲/۰۹/۲۷
  • غلامعلی حسینی بهجانی

برنامه سازی

c#

csharp

programming

برنامه نویسی

سی شارپ

نظرات (۱)

  • رندخرابات
  • اغا..چرا گیر میکنه لود شدن وبلاگ..
    یه کامنت نوشتم به چه طولانی!! :((( پرید!
    اول بگم ک من الان متوجه شدم خیلی هم عقب نیستم!
    یه سوال اساسی دارم..
    اون قسمت ک هست..توضیحات تولباکس!
    اونجایی ک میگین از اینجا میتونید تغییرات انجام بدین تو شکل ک اسمش پروپرتیسه و هدرش نوشته solut.. من اونجا رو ندارم!
    اسمش چیه؟
    پاسخ:
    سلام! عذرخواهی می کنم. یک روز و نیم نبودم...
    شما می تونید به منوی Window رفته و گزینه Reset window layout رو انتخاب کنید تا ظاهر برنامه دقیقا اونجوری بشه که توی عکس ها هست.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی