اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

اثر پروانه‌ای نام پدیده‌ای است که به دلیل حساسیت سیستم‌های آشوب‌ناک به شرایط اولیه ایجاد می‌شود. این پدیده به این اشاره می‌کند که تغییری کوچک در یک سیستم آشوب‌ناک چون جو سیارهٔ زمین (مثلاً بال‌زدن پروانه) می‌تواند باعث تغییرات شدید (وقوع توفان در کشوری دیگر) در آینده شود.

ایده‌ٔ این‌که پروانه‌ای می‌تواند باعث تغییری آشوبی شود نخستین بار در ۱۹۵۲ در داستان کوتاهی به نام آوای تندر اثر ری بردبری مطرح شد. عبارت «اثر پروانه ای» هم در ۱۹۶۱ در پی مقاله‌ای از ادوارد لورنتس به وجود آمد. وی در صد و سی و نهمین اجلاس ای‌ای‌ای‌اس در سال ۱۹۷۲ مقاله‌ای با این عنوان ارائه داد که «آیا بال‌زدن پروانه‌ای در برزیل می‌تواند باعث ایجاد تندباد در تکزاس شود؟»

آخرین نظرات
  • ۱۳ بهمن ۰۱، ۱۵:۳۱ - حسنا سادات و سما سادات
    عالی
  • ۱
  • ۰

سلام.

قصد دارم برنامه نویسی #C رو بصورت کاملا" مقدماتی منتشر کنم. قراره این آموزش ها از 0 باشه. اما قول نمی دم که تا 100 بتونم بهتون برنامه نویسی یاد بدم. اون دیگه تلاش و پشتکار خودتون رو می طلبه. این سلسله آموزش ها با همکاری گروه افسران برنامه نویس انجام خواهد گرفت.

خوب زیاد وقت ارزشمند شما رو نمی گیرم و سریع با هم سر اصل مطلب می ریم.

قبل از هر چیز!

قبل از هر بحثی باید تعریفی (مقدماتی و غیر آکادمیک) از برنامه نویسی داشته باشیم. باید بدونیم که برنامه نویسی چیه و قراره با برنامه نویسی چه کار(هایی) انجام بدیم. باید تا حدودی درک خودمون از برنامه نویسی رو تصحیح کنیم.

من دوست دارم تمام تعاریف رو با مثال (البته در مثال مناقشه نیست) انجام بدم. فرض کنید شما فرزندی فرمانبردار برای مادرتون هستید و هرچه ایشون به شما بگن بدون کم و کاست و بدون نق زدن انجام می‌دهید (ان‌شاءالله در واقع هم همینطوره!!). همچنین فرض کنید مادرتون بهتون یه لیست از اقلام رو داده اند تا از بازار تهیه کنید. شما موظف هستید که تمام اقلام داخل لیست رو تهیه کنید. اگر بخواهیم این مثال رو به کامپیوتر ربط بدیم، شما همون کامپیوتر هستید. مادر شما در نقش کاربر و لیستی از اقلام رو که از مادر عزیزتون دریافت کرده اید، برنامه کامپیوتری است.

برنامه کامپیوتری در واقع لیستی از دستورالعمل هاست که کامپیوتر موظف به اجرای آنهاست.

شاید شنیده باشید که زبان کامپیوتر 0 و 1 هست. این یک جمله کاملا درست است. با این اوصاف شما باید این زبان رو یاد بگیرید! شما باید توانایی این رو داشته باشید که حرف خودتون رو در قالب 0 ها و 1 ها برای کامپیوتر بیان کنید. اما صبر کنید، دانشمندان علوم کامپیوتر، سالها قبل این کار رو برای ما راحت کرده اند. به این ترتیب که برنامه هایی رو طراحی کرده اند (با همون 0 ها و 1 ها) که زبان انگلیسی (البته نه دقیقا انگلیسی) رو به همون 0 ها و 1 ها تبدیل می کنند. مسلما" یادگیری زبان انگلیسی خیلی خیلی خیلی راحت تر از یادگیری زبان ماشین (همون 0 و 1) هست. دستشون درد نکنه واقعا" که کار ما رو ساده کردند. روحشون هم شاد!

به برنامه ای که زبان خاصی رو به زبان ماشین تبدیل میکنه، اصطلاحا Compiler (مترجم) می گن. چی میگن؟ کامپایلر!!

کامپیوتر با استفاده از همین کامپایلر ها زبان های زیادی رو متوجه میشه! چون این زبان ها دقیقا" انگلیسی نیستند، سازنده این زبان ها برای زبانی که ساخته اند به دلخواه خودشون اسمی رو انتخاب کرده اند. از جمله زبان های برنامه نویسی می تونیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • اسمبلی: خیلی قدیمی هست. فقط 0 و 1 یک نیست! خیلی سخته یادگرفتنش! اما به سختی زبان ماشین نیست.
  • فورترن: یه زبان قدیمی هست که برای کار بر روی فرمول های ریاضی ساخته شده بوده.
  • آدا: زبانی برای کارهای دولتی و سیاسی امنیتی بوده ظاهرا
  • سی (C)
  • سی پلاس پلاس (++C)
  • جاوا
  • پاسکال
  • بیسیک
  • سی شارپ (#C)
  • ...
ما قراره با همدیگه زبان برنامه نویسی "سی شارپ" رو یاد بگیریم. پرحرفی بسته. برای امروز کافیه.

توی درس بعدی با همدیگه کامپایلر زبان #C (سی شارپ) رو نصب می کنیم و یه برنامه ساده می نویسیم. تا اون موقع از بازار نرم افزار Microsoft Visual Studio 2010 رو تهیه کنید.

موفق باشید...
  • ۹۲/۰۹/۲۶
  • غلامعلی حسینی بهجانی

برنامه سازی

c#

csharp

programming

برنامه نویسی

نظرات (۳)

خییییییییییلیییییی این سایتو دوست دارم
پاسخ:
شما لطف دارید
سلام واقعا وبسایت بسیار خوبی دارین
فقط سوالی برای من مطرح شده و اون هم اینه که چرا من وقتی در برنامه سی شارپ فارسی تایپ می کنم کامپیوتر تشخیص نمیده و باید این مسئله رو چطوری درست کنم؟
با تشکر فراوان
پاسخ:
سلام. شما لطف دارید...

احتمالا منظورتون تایپ فارسی در برنامه های کنسولی (Console Application) هست. این برنامه ها از کاراکترهای اسکی (ASCII) برای نمایش متن ها استفاده می کنند و چون در لیست کاراکترهایی ASCII بصورت پیش‌فرض حروف فارسی وجود ندارد، پس این برنامه ها توانایی نمایش حرف فارسی را نخواهند داشت.

اما اگر در برنامه های ویندوزی (Windows Application) هم این مشکل رو دارید، احتمالا زبان فارسی سیستم شما به درستی نصب نشده و باید به قسمت Region and Language در کنترل‌پنل ویندوزتون مراجعه کرده و دربرگه Administrative روی دکمه Change system Locales کلیک کرده و در پنجره باز شده، گزینه Persian را انتخاب نمایید.

موفق باشید
یاعلی
  • رندخرابات
  • سلام..
    ما از این صفر با شماییم.
    من خیلی وقته ویژوال استدیو رو نصب کردم ولی فرصت نکردم باهاش کارکنم..خیلی هم سخت بنظرم میومد!
    ایشالا با کمک شما بتونم چیزی یاد بگیرم...
    ممنون و موفق باشید!
    پاسخ:
    سلام...
    ان شاء الله بتومنم کمکی هرچند کوچک کرده باشم...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی