اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

اثر پروانه‌ای نام پدیده‌ای است که به دلیل حساسیت سیستم‌های آشوب‌ناک به شرایط اولیه ایجاد می‌شود. این پدیده به این اشاره می‌کند که تغییری کوچک در یک سیستم آشوب‌ناک چون جو سیارهٔ زمین (مثلاً بال‌زدن پروانه) می‌تواند باعث تغییرات شدید (وقوع توفان در کشوری دیگر) در آینده شود.

ایده‌ٔ این‌که پروانه‌ای می‌تواند باعث تغییری آشوبی شود نخستین بار در ۱۹۵۲ در داستان کوتاهی به نام آوای تندر اثر ری بردبری مطرح شد. عبارت «اثر پروانه ای» هم در ۱۹۶۱ در پی مقاله‌ای از ادوارد لورنتس به وجود آمد. وی در صد و سی و نهمین اجلاس ای‌ای‌ای‌اس در سال ۱۹۷۲ مقاله‌ای با این عنوان ارائه داد که «آیا بال‌زدن پروانه‌ای در برزیل می‌تواند باعث ایجاد تندباد در تکزاس شود؟»

آخرین نظرات
  • ۱۳ بهمن ۰۱، ۱۵:۳۱ - حسنا سادات و سما سادات
    عالی
  • ۱
  • ۰

قراره که در تاپیک اندروید به بحث و تبادل نظر در مورد اندروید بپردازیم. خوب بدون فوت وقت میریم سر اصل مطلب...

همونطور که احتمالا می دونید، اندروید یک سیستم عامل متن باز بر پایه لینوکس هست. سیستم عامل هم نرم افزاری هست که مابین کاربر و سخت افزار کامپیوتر (یا هر وسیله کامپیوتری دیگه ای) قرار می‌گیره و باعث میشه تا برنامه نویس ها با سختی های برنامه نویسی برای سخت افزارها مختلف مواجهه کمتری داشته باشند و کاربران عادی از وسیله کامپیوتری خودشون لذت فوق العاده بیشتری ببرند. در کامپیوترهای PC مهمترین سیستم عامل ها، ویندوز و لینوکس هست. اما در میان تلفن های همراه می توان به سیستم عامل های اپل iOS برای گوشی ها اپل (این شرکت همیشه دوست داشته سخت افزار و نرم افزارش متعلق به خودش باشه!!) ، سیمبین که معمولا روی گوشی های نوکیا دیده می شد. (سیستم عامل های دیگه ای هم هست که بیخیال)

اما بحث ما بر روی سیستم عامل اندروید (Android) هست. این سیستم عامل از اول مال شرکت گوگل نبوده، گوگل اونو خریده! امروزه اکثر دستگاه های الکترونیکی درحال مجهز شدن به این سیستم عامل قدرتمند هستند. پس این سیستم عامل نه تنها روی تلفن های هوشمند که حتی بر روی تبلت و تلویزیون های هوشمند و حتی بنا به نقل هایی روی برخی لباسشویی‌ها هم نصب میشه.

ما در این سلسله تاپیک ها بر روی برنامه نویسی این سیستم عامل با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا تمرکز می کنیم. هرچند می توان با زبان های دیگری از جمله خانواده C هم برای این سیستم عامل برنامه نویسی کرد.

برای دانلود ابزار مورد نیاز برای برنامه نویسی اندروید به ادامه مطلب بروید...

برای شروع برنامه نویسی برای این پلتفرم (محیطی که در آن برنامه ها اجرا می شوند)، دقیقا مثل اکثر پلتفرم های دیگه، نیاز به یکسری ابزارها داریم. متاسفانه به دلیل محدودیت هایی که وجود داره، دانلود این ابزارها از سایت اندروید، کار مشکلی هست. درضمن برخی از همکاران محترم در مرحله اول برای آموزش نصب این ابزارها، شرایط رو برای هنرجو سخت می کنند. چون در واقع می بایست محیط برنامه نویسی چندین منظوره Eclipse رو نصب کرد. سپس برای اینکه بتونیم توی این محیط برای اندروید برنامه نویسی کنیم، باید یکسری پلاگین ها رو نصب کنیم. در ضمن باید API های مربوطه رو از سایت اندروید دانلود کرد. با اینترنتی که ما داریم، این روش جز پشیمان شدن هنرجو تقریبا چیزی دربر نداره.

اما یک روش بهتر هم هست. شما میتونید تنها با دانلود بسته ای که لینک دانلودش رو در زیر قرار داده‌ام به برنامه نویسی اندروید بپردازید.

دانلود بسته

این بسته شامل نرم افزار Eclipse و تمامی افزونه های مورد نیاز شماست. فقط کافیه فایل رو بعد از دانلود شدن از حالت فشرده خارج کنید. خودتون کنجکاوی کنید و فایل Eclipse.exe رو پیدا کرده و اجرا کنید.

تا فردا یا پس فردا که بقیه آموزش رو براتون توی بلاگ قرار می دم با این نرم افزار ور برید و کنجکاوی کنید...


  • ۹۲/۰۹/۱۳
  • غلامعلی حسینی بهجانی

اندروید

android

programming

برنامه نویسی

برنامه سازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی