اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

اثر پروانه‌ای نام پدیده‌ای است که به دلیل حساسیت سیستم‌های آشوب‌ناک به شرایط اولیه ایجاد می‌شود. این پدیده به این اشاره می‌کند که تغییری کوچک در یک سیستم آشوب‌ناک چون جو سیارهٔ زمین (مثلاً بال‌زدن پروانه) می‌تواند باعث تغییرات شدید (وقوع توفان در کشوری دیگر) در آینده شود.

ایده‌ٔ این‌که پروانه‌ای می‌تواند باعث تغییری آشوبی شود نخستین بار در ۱۹۵۲ در داستان کوتاهی به نام آوای تندر اثر ری بردبری مطرح شد. عبارت «اثر پروانه ای» هم در ۱۹۶۱ در پی مقاله‌ای از ادوارد لورنتس به وجود آمد. وی در صد و سی و نهمین اجلاس ای‌ای‌ای‌اس در سال ۱۹۷۲ مقاله‌ای با این عنوان ارائه داد که «آیا بال‌زدن پروانه‌ای در برزیل می‌تواند باعث ایجاد تندباد در تکزاس شود؟»

آخرین نظرات
  • ۱۳ بهمن ۰۱، ۱۵:۳۱ - حسنا سادات و سما سادات
    عالی
  • ۱
  • ۰

مهرناز: از طریق ODBC میشه به Mysql دوستم متصل بشم؟(روی لپ تاب من هیچ دیتابیسی وجود نداره ولی اگه از این روش استفاده کنم میشه دیتابیس دوستم رو دریافت کنم؟)

جواب سوال شما، "بله" هست و روش اون هم:

بعضی مواقع لازم میشه که به دیتابیس MySQL بصورت از راه دور (Remotely) متصل شویم، تا بتوانیم گزارش ایجاد کنیم، آمارگیری کنیم، یا در ساده ترین حالت، داده ها را دستکاری کنیم. در بسیاری از مواقع نیاز داریم که این کار رو با استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی مثل Microsoft Office یا Crystal Report انجام دهیم.

برای اینکه یک پرس‌وجوی (Query) از راه دور از پایگاه‌داده MySQL انجام دهیم، به یک رابط نیاز داریم که به آن ODBC می گویند. ODBC مخفف Open Database Connectivity است. درایور ODBC اساسا" به عنوان یک مترجم بین نرم‌افزارهای مختلف و سیستم مدیریت دیتابیس عمل می‌کند.


روش نصب درایور ODBC

MySQL نسخه‌ها متعددی از درایور ODBC (رابط یا کانِکتور) را برای سیستم‌عامل های مختلف ساخته است. شما می‌توانید آخرین نسخه درایورهای MySQL را از اینجا دانلود کنید.

اگر از نسخه 64بیتی ویندوز استفاده می‌کنید، شدیدا پیشنهاد می‌کنم که هر دو نسخه 32 و 64 بیتی درایور را دانلود و نصب کنید. به این دلیل که درهرصورت اگر هم فقط نسخه 64بیتی را نصب کنید، نمی‌توانید از آن در برنامه‌های 32بیتی استفاده کنید.


من دیگه وارد جزئیات نصب درایور ODBC نمیشم؛ چون واقعا نصبش سرراست و آسون هست. فقط کافیه که برنامه نصب رو دانلود کنید و اجراش کنید و تنظیمات پیش‌فرضش رو قبول کنید. همین.


اجازه دسترسی از راه دور به پایگاه‌داده MySQL

به دلایل امنیتی، غالبا" دسترسی از راه دور به دیتابیس MySQL ، بصورت پیش فرض بلوکه می‌شود. برای اینکه به اتصال‌ها از راه دور، اجازه دسترسی دهید، لازم است که آنرا از طریق کنترل پنل میزبانیتان، فعال کنید. اگر از cPanel استفاده می‌کنید، روی Remote MySQL در کنترل‌پنل کلیک کنید و آدرس IP خود را وارد کنید.



ساختن یک کانکشن ODBC

روی کامپیوتر شخصی خودتان، به مسیر زیر بروید:

Control Panel > System and Security > Administrative Tools

در نسخه های 64بیتی ویندوز، 2 آیکون خواهید دید:

  • ODBC Data Sources (32-bit)
  • ODBC Data Sources (64-bit)

فقط در صورتی که قصد داشته باشید با استفاده از نرم‌افزارهای 64 بیتی به دیتابیس MySQL متصل شوید، از آیکون 64بیتی استفاده کنید.

روی دکه Add کلیک کنید تا یک کانکشن ODBC ساخته شود:



گزینه MySQL ODBC Unicode Driver را از لیست انتخاب کنید و روی Finish کلیک کنید. همچنین اگر بخواهید، می‌توانید از درایور ANSI استفاده کنید که سریعتر بوده ولی از محدوده کاراکترهای کمتری پشتیبانی می‌کند. برای کاربران فارسی زبان، معمولا بهتر است که گزینه Unicode انتخاب شود.


اطلاعات مربوط به کانکشن و همچنین نام کاربری و کلمه عبور را برای دسترسی به دیتابیس MySQL وارد کنید.


اگر ارتباط با سرویس‌دهنده MySQL بدرستی برقرار شده باشد، شما می‌بایست بتوانید یک بانک‌اطلاعاتی را لیست‌باکس مربوطه انتخاب کنید. دیتابیسی را که می‏‌خواهید به آن متصل شوید را انتخاب کنید و برای اطمینان از موفقیت‌آمیز بودن اتصال، روی دکمه Test کلیک کنید. وقتی کارتان تمام شد، روی OK کلیک کنید. حالا می‌توانید از این کانکشن ODBC در داخل نرم‌افزارهای خودتان استفاده کنید.

در بعضی موارد ممکن است که آدرس IP سرویس‌دهنده ی MySQL ، با آدرس IP وب‌سایت، متفاوت باشد. شماره پورت هم ممکن است با مقدار پیش‌فرض (3306) متفاوت باشد. برای اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده، با ارائه دهنده خدمات میزبانی خود تماس بگیرید.

نظرات (۱)

بسیار عالی بود ممنونم از سایت خوبتون

 

پاسخ:
خواهش می‌کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی