مبانی کامپیوتر ++c / c
کیارش بازرگان
طبق نظرسنجی اینترنتی وی یکی از برترین و محبوب ترین اساتید دانشگاه مینسوتای امریکا ست . او تحصیلاتش را در دانشگاه صنعتی شریف در رشته الکترونیک شروع کرد و در ادامه به دانشگاه نورت-وسترن امریکا رفت . زمینه فعالیت اصلی او FPGA و VLSI میباشد . او هم اکنون دانشیار دانشگاه مینسوتای امریکاست. همچنین وی استاد مدعو در دانشگاه صنعتی اصفهان بوده است.
دانشکده برق و کامپیوتر و فن آوری اطلاعات - دانشگاه صنعتی اصفهان
زبان برنامهنویسی ++C یک زبان برنامهنویسی رایانهای همهمنظوره، شیءگرا، سطح بالا و چندرگه ، عمومی و با قابلیتهای سطح بالا و سطح پایین میباشد. ++C به همراه جد خود C از پرطرفدارترین زبانهای برنامهنویسی تجاری هست. در این درس این زبان به صورت مفصل مورد بررسی قرار میگیرد . این درس به دانشجویان همه رشته های مهندسی به خصوص دانشجویان سال اولی توصیه میشود
کتاب پیشنهادی درس :
برنامه نویسی به زبان C++، نویسندگان دایتل و دایتل، ترجمه دکتر مرتضی صاحب زمانی، نشر شیخ بهایی
-
درسنامه - مقدمه - اولین برنامه سی پلاس پلاس - آشنایی با درستورهای ورودی و خروجی و محاسباتی - آشنایی با عملیات debug کردن برنامه
- آشنایی عمیق تر با دستورهای ورودی و خروجی - آشنایی با ساختار شرطی if-else if-else و بلوک کد و اسکوپ
- روال تبدیل نوع ها و Casting - آشنایی بیشتر با ساختار شرطی if
- ترکیب شرط ها در ساختار if - تقدم و اولویت عملیات شرطی - عملگرهای منطقی
- عبارت ها - Casting - مقدمه ای بر ترجمه زبان c به زبان اسمبلی - تفاوت نسخه release و debug - در مورد printf و scanf
- ساختار goline - ساختار تکرار while
- Quiz
- مسأله پیدا کردن اعداد اول
- استفاده از ساختار تکرار while در برنامه های مختلف - برنامه محاسبه میانگین نمرات n دانشجو
- برنامه محاسبه دنباله ها و سری ها - ساختار تکرار for
- آشنایی عمیق تر با ساختار for - نوع char - برنامه جدول ضرب
- کار با فایل - پیدا کردن مینیمم و ماکسیمم n عدد - آرایه - آرایه های چند بعدی
- اشاره گرها - مبنای 2 و نمایش عددی در کامپیوتر
- تبدیل مبناها
- کلمه کلیدی continue - مساله میزان تولید گندم - مساله بدست آوردن رمز
- اشاره گرها - طرز ذخیره شدن آرایه های چندبعدی
- عملگرهای مختلف - پیش پردازنده define - آشنایی بیشتر با اشاره گرها - عملگر انتساب شرطی
- struct ها - تابع ها - ارسال پارامتر به تابع - مقدمه گرافیک
- برنامه تغییر bmp - آرگومان های main - ایجاد توابع
- نمایش تصاویر 3بعدی (3D) با عینک آبی و قرمز - برگرداندن آرایه و struct از تابع - جمع کردن آرایه ها
- مساله گندم سالیانه - متغیرهای Global و سراسری - محاسبه فاکتوریل - تابع بازگشتی Recursive
- محاسبه توان - بدست آوردن طول رشته
- آموزش دیباگ کردن - دستورهای malloc و sizeof - دستور exit - دستور free - استفاده دینامیک از حافظه - دستور new - دستور delete - توابع رشتهای
- ادامه رشته ها - مثال های مربوط به تخصیص حافظه
- ادامه رشته ها - مثالهای پیچیده ای از malloc و new
- باز هم رشته ها
- مرتب سازی سریع - لیست پیوندی (Linked List)
- ادامه لیست پیوندی
- مبحث فایل ها
- مقدمات برنامه نویسی شیئ گرا
- کلاس (class) - شیئ (Object)
- طراحی بر اساس class
- ادامه مبحث class - استفاده از هدرفایل های دست ساز
- ادامه جلسه قبل (مساله اعداد مختلط) - تعریف عملگر - وراثت
- وراثت - چندریختی - کتابخانه STL
- ادامه STL
لطفا برای دانلود فیلم آموزشی، به ادامه مطب بروید