مردم دو دسته اند!
دسته اول!
و از همه مهم تر دسته دوم!!!
مردم دو دسته اند!
دسته اول!
و از همه مهم تر دسته دوم!!!
برنامه نویس مبتدی: نمی تونم باور کنم! کار کرد! اولین بار!!
برنامه نویس باتجربه: نمی تونم باور کنم! کار کرد؟! اولین بار...
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام. عذرخواهی می کنم بابت تأخیری که برای نوشتن درس جدید داشتم. یه مشغولیت هایی داشتم که باعث شد نتونم به موقع درخدمتتون باشم.
در این درس می خواهیم با الگوریتم آشنایی پیدا کنیم. الگوریتم که از نام خوارزمی دانشمند بزرگ ایرانی گرفته شده به معنای مجموعه ای متناهی از دستور العمل هاست که با پیگیری آنها مسأله ای را حل میکنیم. در واقع الگوریتم روشی گام به گام برای حل مسأله است.
لابد نرم افزار WinRar رو باهاش آشنایی دارید. یکی از قویترین نرم افزارها در زمینه فشرده سازی اطلاعات دیجیتال هست. پسوند اصلی فایلهای فشرده شده توسط این نرم افزار rar هست.
برنامه نویس ها هیچ وقت نمی خوابن.
من میگم برنامه نویس ها همیشه نمی خوابن! :)
البته من با کیبورد کد نویسی می کنم :|
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام...
همونطوری که در جلسه قبل قولش رو داده بودم، در این درس می خوام در مورد محدوده متغیرها ، تبدیل رشته ها به عدد و همچنین ثابت ها، صحبت کنم. در قسمت عملی این درس هم با چندتا از اشیاء دیگر آشنا شویم. البته رسم بر اینه که به اشیائی که روی فرم میگذاریم "کنترل" بگیم، پس از حالا طبق همین رسم پیش خواهیم رفت.
متغیرها علاوه بر اینکه دارای نام، نوع و مقدار اولیه هستند، دارای طول عمر و سطح دسترسی نیز میباشند. با سه تای اولی که آشنایی دارید. اما توی این درس قصد دارم شما رو با طول عمر و سطح دسترسی متغیرها آشنا کنم. شما بعد از آشنایی با این موارد توانایی نوشتن برنامه های بهتری را خواهید داشت.
مامانم گفت: عزیزم، لطفا برو فروشگاه و یک بطری شیر بخر. اگر تخم مرغ داشتند، 6 تا بیار.
من با 6 بطری شیر برگشتم.
مادرم با عصبانیت گفت: چرا 6 بطری شیر خریدی؟
من گفتم: چون تخم مرغ داشتند!!!!
دقیقا کدش میشه این:
Market mrk=new Market(); if(mrk.getEggs()>0){ mrk.Buy(6,"Milk"); }else{ mrk.Buy(1,"Milk"); }
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام...
در جلسه قبل با حلقه های تکرار آشنا شدیم و با استفاده از حلقه while یک برنامه ساده نوشتیم. همچنین با انواع دیگری از متغیر ها آشنایی کمی پیدا کردیم. در این جلسه قصد دارم شما رو با نوع خاصی از متغیرها که در برنامه نویسی به "آرایه" مشهور هستند، آشنا کنم. همچنین با حلقه تکرار for هم آشنا شویم. با ما باشید...
متغیر های رشته ای یا string برای ذخیره سازی (موقت) یک متن بکار می روند. متغیرهای عددی ، از جمله int ، float ، byte و... برای ذخیره سازی اعداد مورد استفاده قرار می گیرند. اما نوشتن بعضی برنامه ها نیازمند تعداد زیادی متغیر است. برای مثال فرض کنید بخواهیم برنامه ای بنویسیم که نمرات یک دانشجو را گرفته و معدل او را محاسبه کند. یکی از راه حل ها می تواند این باشد که برای هر درس یک متغیر جداگانه بسازیم. بصورت زیر: (در کد زیر سعی کرده ام که روش های مختلف تعریف و مقدار دهی اولیه متغیرها رو نشان دهم)
float riazi=18.25f; float fizik=16.5f,shimi,farsi=20.0f; float miyangin=(riazi+fizik+shimi+farsi)/4;
برنامه محاسبه میانگین نمرات، یک برنامه با تعداد متغیرهای کم است. هرچند ما از بعضی دروس صرف نظر کردیم. اما تصور کنید بخواهید برنامه ای برای سرشماری یک شهر بزرگ را بنویسیم! که در آن نیاز به ذخیره اسم شهروندان داشته باشیم. چون می خواهیم بعدا تعداد افرادی را که نامشان "علی" هست را بفهمیم. از آن گذشته شاید بخواهیم نام ها را بر اساس حروف الفبا مرتب کنیم.
«أَلْعِلْمُ نُورٌ یَقْذِفُهُ اللّهُ فِى قَلْبِ مَنْ یَشآءُ.»
علم، نورى است که خداوند به قلب هر کس که بخواهد مى افکند.