اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

اثر پروانه‌ای نام پدیده‌ای است که به دلیل حساسیت سیستم‌های آشوب‌ناک به شرایط اولیه ایجاد می‌شود. این پدیده به این اشاره می‌کند که تغییری کوچک در یک سیستم آشوب‌ناک چون جو سیارهٔ زمین (مثلاً بال‌زدن پروانه) می‌تواند باعث تغییرات شدید (وقوع توفان در کشوری دیگر) در آینده شود.

ایده‌ٔ این‌که پروانه‌ای می‌تواند باعث تغییری آشوبی شود نخستین بار در ۱۹۵۲ در داستان کوتاهی به نام آوای تندر اثر ری بردبری مطرح شد. عبارت «اثر پروانه ای» هم در ۱۹۶۱ در پی مقاله‌ای از ادوارد لورنتس به وجود آمد. وی در صد و سی و نهمین اجلاس ای‌ای‌ای‌اس در سال ۱۹۷۲ مقاله‌ای با این عنوان ارائه داد که «آیا بال‌زدن پروانه‌ای در برزیل می‌تواند باعث ایجاد تندباد در تکزاس شود؟»

آخرین نظرات
  • ۱۳ بهمن ۰۱، ۱۵:۳۱ - حسنا سادات و سما سادات
    عالی
  • ۳
  • ۰

با سلام خدمت شما بازدید کننده محترم!

به یاری خداوند یکتا در این مدت کوتاه هرچند با دشواری های فراوان، توانستم تمام کلمات کلیدی غیر زمینه ای زبان برنامه نویسی قدرتمند #C را برای علاقه مندان آماده کنم. اما به هر ترتیب فصل امتحانات پایان ترم نزدیک شده و باید نتیجه خوبی بگیریم. ان شاء الله بعد از امتحانات اگر عمری باقی بود، با مطالب سودمند و آموزش هایی جدید در خدمتتون خواهم بود.

هدف من از ترجمه کلمات کلیدی سی شارپ در وهله اول ارائه منبع فارسی کامل و جامعی بود که مسلما" در کد نویسی هایی که در همین وبنوشت ارائه خواهیم کرد کاربرد فراوان دارند. نه تنها در کدهایی که در اینجا بررسی می کنیم ، بلکه در همه برنامه های سی شارپی که بعد از این در هرجایی خواهید دید، از این کلمات به وفور استفاده می شود. در ضمن با بررسی هایی که این حقیر انجام دادم متوجه فقدان چنین منبع جامعی شدم. این بود که به عنوان اولین گام در آموزش هایم، اقدام به گردآوری کلمات رزرو شده کردم. هرچند ممکن است نیازی به مطالعه از اول تا آخر این مقالات برای کسی وجود نداشته باشد اما خدا را شاکرم که این توفیق را نصیب این بنده سراپا تقصیر نمود تا بتوانم گامی هرچند کوچک شبیه بال زدن یک پروانه در اعتلای علمی کشورم بردارم. امید است خداوند متعال یاری کند و این بال کوچک پروانه اثری شگرف گذاشته و توشه راهی برای خودم و پدر و مادر عزیر تر از جانم باشد... ان شاء الله

  • ۹۲/۰۲/۲۵
  • غلامعلی حسینی بهجانی

نظرات (۳)

سلام آقا لطفا از وب جدید من هم دیدن کنید
www.p30tech.ir

ایمیل:

info@p30tech.ir
پاسخ:
سلام...
از وبتون دیدن کردم...
  • سعید جلیلی
  • سلام
    نوشته هایی خواندنی درباره انتخابات یازدهم ریاست جمهوری
    به سمت یک انتخاب
    پاسخ:
    سلام!
    ان شاء الله رأی من به دکتر سعید جلیلی خواهد بود...
    به امید تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف...
    سلام
    وبلاگ زیبایی دارید.
    از این که قدیما بهما سر زده بودید بسیار ممنون و از این که دیر جواب دادم بسیار شرمنده
    بروزم
    یا علی
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام! لطف دارید.
    دشمنتون شرمنده باشه ان شاء الله...
    علی یارتون
    محتاجیم به دعای خیرتون...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی