اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

اثر پروانه‌ای نام پدیده‌ای است که به دلیل حساسیت سیستم‌های آشوب‌ناک به شرایط اولیه ایجاد می‌شود. این پدیده به این اشاره می‌کند که تغییری کوچک در یک سیستم آشوب‌ناک چون جو سیارهٔ زمین (مثلاً بال‌زدن پروانه) می‌تواند باعث تغییرات شدید (وقوع توفان در کشوری دیگر) در آینده شود.

ایده‌ٔ این‌که پروانه‌ای می‌تواند باعث تغییری آشوبی شود نخستین بار در ۱۹۵۲ در داستان کوتاهی به نام آوای تندر اثر ری بردبری مطرح شد. عبارت «اثر پروانه ای» هم در ۱۹۶۱ در پی مقاله‌ای از ادوارد لورنتس به وجود آمد. وی در صد و سی و نهمین اجلاس ای‌ای‌ای‌اس در سال ۱۹۷۲ مقاله‌ای با این عنوان ارائه داد که «آیا بال‌زدن پروانه‌ای در برزیل می‌تواند باعث ایجاد تندباد در تکزاس شود؟»

آخرین نظرات
  • ۱۳ بهمن ۰۱، ۱۵:۳۱ - حسنا سادات و سما سادات
    عالی
  • ۱
  • ۰

آخه چطور ممکنه؟؟!

اما جواب این سوال از سایت اثر پروانه ای.

برای دیدن جواب، به ادامه مطلب بروید.


اینم از علتش :)
توضیح بیشتر اینکه: شیب وتر مثلثی با قائده 5 و ارتفاع 2، با شیب وتر مثلثی با قائده 8 و ارتفاع 3 برابر نیست. هر چند خیلی نزدیک به هم هستند؛ بطوریکه باعث خطای دید می شوند.

اگر سوالی هست بپرسید.
  • ۹۳/۱۲/۲۶
  • غلامعلی حسینی بهجانی

سرگرمی

نظرات (۴)

Yes,yes,yes I solved this right when saw it for the first time in mohebimath site & wrote my answer on the paper and stock on the notifications board in the school but no one even the teacher didn’t say me it’s right and held it as a secret! Now I’m not sad because my answer, at least was right!Yes yes I was right.

در واقع شکل ما مثلث نیست به همین دلیلی که دوستمون گفت
پس نمی تونیم از فرمول مثلت برای محاسبه مساحتشان استفاده کنیم
پس وقتی مساحت آنن دو را حساب می کنیم می بینیم که شکل دومی مساحتش یک واحد بیشتر است و چون ما مساحت دومی را با اولی پر کردیم و اولی یک واحد مساحتش کم تر از دومی است یک خانه خالی می ماند
وب بی نظیری دارین :)
پاسخ:
لطف دارین
ها اینی که الان گفتی، ای یعنی چَه؟!!!!!!!!!
بی زحمت زیردیپلم بگید ماهم متوجه بشیم. اینکه شیب اون دوتا مثلث یکسان نیست چه ربطی داره به اون خونه خالی؟ لطفاً جواب رو یه کم باز کنید.
مرC
پاسخ:
در شکلی که برای جواب این مسأله ارائه داده ام، بیشتر دقت کنید. در قسمت بالایی شکل دوتا مثل بدون خانه خالی را بصورت برعکس روی هم قرار داده ایم. می بینید که یک فضای خالی بین آنها بوجود آمده است. این فضای خالی در واقع همان خانه مفقوده مورد نظر هست. در شکل پایی علاوه بر اینکه خبری از این فضای خالی نیست، لبه های مثلث ها هم روی هم افتاده اند.
اگر شیب وتر مثلث ها یکسان بود، مسلماً هیچ فضای خالی بین آنها بوجود نمی آمد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی