اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

اثر پروانه‌ای نام پدیده‌ای است که به دلیل حساسیت سیستم‌های آشوب‌ناک به شرایط اولیه ایجاد می‌شود. این پدیده به این اشاره می‌کند که تغییری کوچک در یک سیستم آشوب‌ناک چون جو سیارهٔ زمین (مثلاً بال‌زدن پروانه) می‌تواند باعث تغییرات شدید (وقوع توفان در کشوری دیگر) در آینده شود.

ایده‌ٔ این‌که پروانه‌ای می‌تواند باعث تغییری آشوبی شود نخستین بار در ۱۹۵۲ در داستان کوتاهی به نام آوای تندر اثر ری بردبری مطرح شد. عبارت «اثر پروانه ای» هم در ۱۹۶۱ در پی مقاله‌ای از ادوارد لورنتس به وجود آمد. وی در صد و سی و نهمین اجلاس ای‌ای‌ای‌اس در سال ۱۹۷۲ مقاله‌ای با این عنوان ارائه داد که «آیا بال‌زدن پروانه‌ای در برزیل می‌تواند باعث ایجاد تندباد در تکزاس شود؟»

آخرین نظرات
  • ۱۳ بهمن ۰۱، ۱۵:۳۱ - حسنا سادات و سما سادات
    عالی
  • ۲
  • ۰

سایت w3schools.com از بهترین منابع آموزشی برای طراحی و برنامه نویسی تحت وب هست. در این وبسایت شما می توانید با تمامی تکنولوژی های تحت وب آشنا شوید. از جمله مزیت های این سایت نسبت به سایت های دیگر ، سبک آموزشی این سایت است که مطالب را بسیار ساده و با جملاتی کوتاه و با انگلیسی بسیار ساده ای توضیح داده. از مزایای دیگر این سایت به جامعیت آن می توان اشاره کرد. در این سایت همچنین شما می توانید مطالب آموزش داده شده را بصورت برخط آزمایش کنید. البته این قابلیت در نسخه آفلاینی که برای شما تهیه شده با مشکلاتی میواجه هست. اما بقیه قسمت های سایت بخوبی کار می کنند و مشکل خاصی ندارند.


قبلا در همین وبگاه یک نسخه حدود 70 مگابایتی آفلاین از این وبسایت رو قرار دادم. اما امروز....

نسخه 1.7 مگابایتی سایت w3schools

بله درسته فقط 1.7 مگابایت!

حجم این فایل بعد از خارج شدن از حالت فشرده به بیش از 120 مگابایت تبدیل می شود. لطفا به این نکته توجه داشته باشید که برای باز کردن و از حالت فشرده خارج کردن این فایل به نرم افزار 7z یا winRar نیاز دارید.

دانلود در ادامه مطلب...

دانلود w3schools.com آفلاین


نظرات (۱)

  • فاروق کریمی زاده
  • خوب بود.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی