اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

اثر پروانه‌ای نام پدیده‌ای است که به دلیل حساسیت سیستم‌های آشوب‌ناک به شرایط اولیه ایجاد می‌شود. این پدیده به این اشاره می‌کند که تغییری کوچک در یک سیستم آشوب‌ناک چون جو سیارهٔ زمین (مثلاً بال‌زدن پروانه) می‌تواند باعث تغییرات شدید (وقوع توفان در کشوری دیگر) در آینده شود.

ایده‌ٔ این‌که پروانه‌ای می‌تواند باعث تغییری آشوبی شود نخستین بار در ۱۹۵۲ در داستان کوتاهی به نام آوای تندر اثر ری بردبری مطرح شد. عبارت «اثر پروانه ای» هم در ۱۹۶۱ در پی مقاله‌ای از ادوارد لورنتس به وجود آمد. وی در صد و سی و نهمین اجلاس ای‌ای‌ای‌اس در سال ۱۹۷۲ مقاله‌ای با این عنوان ارائه داد که «آیا بال‌زدن پروانه‌ای در برزیل می‌تواند باعث ایجاد تندباد در تکزاس شود؟»

آخرین نظرات
  • ۱۳ بهمن ۰۱، ۱۵:۳۱ - حسنا سادات و سما سادات
    عالی
  • ۱
  • ۰
make a world where your children are stronger than you ever wer

دنیایی بسازید که فرزندانتان همیشه قدرتمندتر از شما باشند.

  • ۹۲/۰۸/۱۴
  • غلامعلی حسینی بهجانی

نظرات (۸)

خوب!
اول مرسی!
و محرم به شما هم تسلیت می گم!
دوم !
نگفتید کدوم برنامه برای خوندنشون بهتره!؟
پاسخ:
گفتم که Feed Notifier.
من ورژن 2.5 اش رو دارم.
آقا!؟
rss چیه!؟
و با جه نرم افزاری بهتر میشه اونا رو خوند!
پاسخ:
سلام! عزاداری هاتون مقبول درگاه احدیت ان شاءالله...
وقتی میگی چجوری میشه اونارو خوند احتمالا یه چیزایی خودت در موردشون میدونی.
اما RSS دو سه عبارت هست که همه شون هم درسته و تقریبا مفهوم یکسانی رو میرسونه. برای نسخه های مختلف RSS معادل های مختلفی ذکر شده.
برای نسخه 0.91 :  Rich Site Summary  
برای نسخه 0.9 و 1.0 :  RDF Site Summary
برای نسخه 2.0 :  Really Simple Syndication

شما که استاد زبان انگلیسی هستید و می دونید که Really Simple یعنی "واقعا ساده". اما کلمه Syndication یک کلمه تخصصی هست و این کلمه در صنعت "اخبار" و "سرگرمی" به روشی گفته می شود که در آن محتوای خبری یا سرگرم کننده (به قول خودمون جوک و جفنگ) رو بصورت همزمان برای طیف وسیعی از خروجی ها ، در دسترس قرار می دهد.
اگه بخوام بصورت کاربردی RSS رو تعریف کنم باید بگم که: بعضی از سایت ها رو خیلی دوست داریم و دوست داریم از بروز رسانی هاشون با خبر شویم. قدیما اینترنت اینقدرا ارزون نبود و اگه بخواستیم مثلا هر چند دقیقه سایت مورد نظر رو رفرش کنیم هزینه و وقتمون خیلی گرفته می شد. در ضمن اگه اون سایت توسط مدیر(ان)ش بروز رسانی نشده بود حالمون هم گرفته می شد. ای قضیه در مواقعی که با مثلا چندین سایت مورد علاقه مواجه باشیم حاد تر هم میشه. RSS یک تکنولوژی خیلی خوب برپایه XML هست. الآن تقریبا همه کامپیوترها و زبان های برنامه نویسی و برنامه نویس ها مطالبشون رو به قالب XML در میارن و بعد اونو به یک کامپیوتر (یا هر دستگاه کامپیوتری دیگه مثل گوشی ها و تلویزیون های هوشمند) دیگر منتقل می کنند. با این روش مطمئن هستیم که دستگاه گیرنده آشنایی کاملی از قالب محتوای ما دارد. سایت های مختلف و همچنین وبلاگ من از تکنولوژی RSS پشتیبانی می کنند. به این معنی که شما می تونید با یک نرم افزار مناسب مثل feed notifier آخرین مطالب من با خبر شوید. همینجا باید بگم که به مطالب سایت ها اصطلاحا "خوراک" یا feed هم می گویند. نرم افزارهای خوراک خوان! مثل همینی که بهتون معرفی کردم اگه سایت های مورد نظر شما بروز رسانی نشده باشند خوراک اونا رو نمی
 خونند و از حجم دانلود می کاهند.
شما باید آدرس بخش rss سایت مربوطه رو در قسمت تنظیمات نرم افزار وارد کنید و منتظر بمانید. آدرس فید یا خوراک وبلاگ من اینه : http://butterfly.blog.ir/rss/
اگه روی لینک کلیک کنی متوجه قالب شبه html اون میشی ولی یه تفاوت هایی وجود داره.
بیخیال زیادی توضیح دادم :)
هه!
دیشب کلی گشتم آخر 200mg از خود (ATI(AMD دانلودیدم!
ولی بازم مرسی!
پاسخ:
خواهش می کنم!
جوینده یابنده بُــود.
آقا!؟
از کجا می شه یه درایور VGA گیر آورد!
کور شدم با این دسک تاپ بی درایور کم گرافیک!
پاسخ:
سعی کن اسم و مدل کارت گرافیکت رو بهم بگی تا لینک درایورش رو بهت بدم.
اون کیفیت بلو-ری فقط از روی دیسک های مخصوص و اورجینال شرکت سازنده می شه گیر آورد یا از جاهای دیگه هم میشه!؟

خوب کیفیت یک ماتروسکا 1080p با یک بلو-ری چقدره!؟
مگه بستگی به dpi نداره!؟
پاسخ:
فکر کنم برای دانلود هم بشه گیر آوورد. زمین تا آسمون فرق دارن. من با چشم خودم یه فیلمی رو که بلوری بود دیدم. خارق العاده بود. علاوه بر این فضای ذخیره سازی بسیار زیاد دیسک های blue ray این امکان رو فراهم می کنه که سکانس های مختلف فیلم رو از زاویه های مختلف ضبط کنند و بیننده به دلخواه خودش هر سکانسی رو که خواست از زاوبه مورد نظر خودش (البته باید اون زاویه قبلا ضبط شده باشه) ببینه!!
بله بستگی به dpi هم داره و بلوری ها از لحاظ این فاکتور مهم هم در سطح بالاتری نسبت به بقیه قرار دارند.
آقا!؟
یه سوال دیگه!
درایور های لپتاپ من روی DVD هستند که وقتی DVD رو اجرا می کنی یه برنامه نصب میشه و اون برنامه با استفاده از دیتاهای توی دیسک درایئر هارو نصب میکنه ولی هرچی خودم تو دیسک می گردم نمیتونم یا بهتر بگم نمیشه پیداش کرد او درایور ها رو!
متاسفانه اون دیسک هم فقط روی وین 7 اجرا می شه و توش پر از فرمت و فایل های عجیب غریبه!
نمیشه این درایور ها رو از توی دیسک اکسترکت کرد!؟
پاسخ:
سلام.
بهترین راه که ساده ترینشون هم هست، دانلود درایور ها از اینترنت هست. اما قبلش باید نام و مدل سخت افزارهای مختلف رو بدونی. اگه اینترنت نداری و اسم سخت افزارها رو هم حال نداری با نرم افزار Sis sandra پیدا کنی می تونی از پکیج های درایوری که در بازار موجودند استفاده کنی. مثلا Driver pack solution.
کدوم نوع از این فرمت ها بهترند!؟
1080p mkv آیا!؟
پاسخ:
به نظر میرسه که یکی از بهترین فرمت ها همین باشه. mkv که مختصر شده عبارت matroska video هست فعلا" از قوی ترین فرمت های صوتی و تصویری هست که علاوه بر کیفیت صوت و تصویر از فشرده سازی فوق العاده بالایی برخوردار بوده و دارای امکاناتی از جمله زیرنویس جاسازی شده می باشد. قابل توجه اون دسته از کسانی که نمی دونستن: عدد 1080p بیانگر عرض تصویر هست و همچنین نشاندهنده کیفیت و اندازه تصویر 1080×1920 است. اگر جایی با کلمه Full HD مواجه شدید، نشاندهنده همین سایز تصویر هست. البته کیفیت ها فوق العاده بهتری هم وجود دارند اما برای نگه داری بر روی هارد دیسک مناسب نیستند مثلا" Blue ray که حجم فیلم های ذخیره شده به این روش تا 50 گیگابایت می رسد.
آقا!؟
یکم درباره ی فرمت های فیلم های ایچ دی توضیح بدید لطفا!؟
مثلا DVDRip!
پاسخ:
یکی از واژه های تخصصی در علم کامپیوتر Ripping هست. این کلمه در لغت به معنی شکافتن، پاره کردن، دریدن است. اما همانطور که گفتم این کلمه یکی از کلمات تخصصی علم کامپیوتر است و به این صورت تعریف می شود که : "عمل کپی داده های صوتی و تصویری از یک شکل رسانه ای مانند DVD یا CD به هارد دیسک. در مواردی که داده های صوتی و تصویری از نوارهای VHS استخراج می شوند ، برای اینکه بتوان آنها را بر روی هارد دیسک ذخیره کرد باید بصورت دیجیتال در بیایند؛ که به این عمل Ripping می گویند و به داده های کپی شده Rips می گویند."
حال برای اینکه اطلاعات بازیابی شده از نوار و DVD فضای زیادی از هارد دیسک را اشغال نکند با روش های مختلفی آنها را فشرده سازی می کنند. مثلا MPEG2 ، xVid ، Divx و...
نکته ای که باید توجه داشته باشیم اینه که معمولا" به علت اینکه عمل فشرده سازی روی داده ها انجام می شود و همچنین تبدیل شدن فیلم از حالت آنالوگ به دیجیتال (در مواردی که فیلم را از نوار استخراج کرده ایم) فیلم ها در حالت Rip دچار افت کیفیت (در برخی موارد شدید) می شوند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی