اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

اثر پروانه‌ای نام پدیده‌ای است که به دلیل حساسیت سیستم‌های آشوب‌ناک به شرایط اولیه ایجاد می‌شود. این پدیده به این اشاره می‌کند که تغییری کوچک در یک سیستم آشوب‌ناک چون جو سیارهٔ زمین (مثلاً بال‌زدن پروانه) می‌تواند باعث تغییرات شدید (وقوع توفان در کشوری دیگر) در آینده شود.

ایده‌ٔ این‌که پروانه‌ای می‌تواند باعث تغییری آشوبی شود نخستین بار در ۱۹۵۲ در داستان کوتاهی به نام آوای تندر اثر ری بردبری مطرح شد. عبارت «اثر پروانه ای» هم در ۱۹۶۱ در پی مقاله‌ای از ادوارد لورنتس به وجود آمد. وی در صد و سی و نهمین اجلاس ای‌ای‌ای‌اس در سال ۱۹۷۲ مقاله‌ای با این عنوان ارائه داد که «آیا بال‌زدن پروانه‌ای در برزیل می‌تواند باعث ایجاد تندباد در تکزاس شود؟»

آخرین نظرات
  • ۱۳ بهمن ۰۱، ۱۵:۳۱ - حسنا سادات و سما سادات
    عالی
  • ۶
  • ۱

باسلام!
هرگونه سوال مرتبط با برنامه نویسی بخصوص برنامه نویسی سی شارپ که دارید رو می تونید از طریق بخش "نظر" مطرح کنید تا در اسرع وقت به اونا پاسخ داده بشه. اگر ایمیلتون رو هم وارد کنید، پاسخ رو به ایمیلتون می فرستم. درضمن سوالاتی رو که به نظرم برسه برای بقیه بازدید کنندگان مفید هستند رو به همراه جواب در صفحه سوالات شما و پاسخ من قرار خواهم داد.

 

 

 

به علت زیاد شدن تعداد سوال ها، از حالا سوالات خودتون رو اینجا مطرح کنید.

متشکرم.
 
 

ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

نظرات (۸۹)

ممنون...مشکلم حل شد.

بازم از اینکه وقت میذارید برای پاسخ ب سوالات کاربران ازتون تشکر می کنم.

پیروز باشید ^_^

پاسخ:
سلامت باشید.
کاش علت مشکلتون رو گفته بودید تا احتمالا بازدیدکنندگان وبلاگ و البته خود من استفاده کنیم.

یاعلی

روند کار به این صورت هستش که در صورتیکه شرط درست باشه مجموعه ای از لغات به جدول اضافه بشه. که البته به جدول اضافه میشه اما در هربار درج در جدول،در اولین رکورد اضافه شده مقدار متغیر countofwordرو صفر درج میکنه و بقیه رکوردرو  درست درج می کنه و دوباره در درج بعدم همین مشکل تنها در اولین رکورد که می خوام اضافه کنم هست...نمی دونم علتش چیه، ارایه ای که مقادیرو نگه میداره برای درج در جدول، مقادیرش درسته.این مشکل در حین درج بوجود میاد که نمی دونم چرا....کدرو تو نظر قبلی براتون گذاشتم اگه راهنمایی کنید ممنون میشم.

سلامی مجدد...

این سری تو قسمت درج در پایگاه داده مشکل دارم. وقتی که می خوام رکوردیو درج کنم،اولین رکورد در مجموعه مورد نظر جهت درج مقدار متغیر countofword رو صفر میکنه...

ارایه ای که مقادیر موردنظرو جهت درج درخودش نگه میدارم چک کردم، درسته. اما نمی دونم چرا تنها واسه اولین رکورد در هر بار درج این مشکل به وجود میاد.

//Program Code

if (compareSQL != 0)

}

                    IDSiasi = IDSiasi + 1;

SqlCommand cominsertsiasi = new SqlCommand("INSERT Into dbo.news_siasi_word(WordId,Word,CountofWord,Weight) VALUES(@WordId,@Word,@CountofWord,@Weight) ", connection);

cominsertsiasi.Parameters.AddWithValue("@WordId",IDSiasi);

cominsertsiasi.Parameters.AddWithValue("Word",IndexWord [a]);

cominsertsiasi.Parameters.AddWithValue("CountofWord", TFIDFIndexWord[a]);

cominsertsiasi.Parameters.AddWithValue("Weight",0.0);

cominsertsiasi.ExecuteNonQuery();

                        {

پاسخ:
سلام.
سوالتون رو دقیق متوجه نشدم؛ همچنین از کدی که ارسال کرده اید نمیشه علت مسأله رو فهمید (من که متوجه نشدم).

یاعلی

خیلی  لطف کردید...

واقعا از راهنماییتون ممنونم.

پیروز باشید

سلام و خسته نباشید...

می خوام دادمو در جدول اس کیوال سرور با استفاده از زبان سی شارپ update کنم که متاسفانه خطا میده...(An SqlParameter with ParameterName '@countofword' is not contained by this SqlParameterCollection.)

هر راهی ک فکر می کردم درسته انجام دادم اما همین خطارو میده


//program code

SqlCommand updatetablesql = new SqlCommand("update dbo.news_siasi_word set CountofWord ='@countofword' where Word='@word'", connection);

string str="اصلاح";

int count = 10;

updatetablesql.Parameters["@countofword"].Value = count;

updatetablesql.Parameters["@word"].Value = str;


updatetablesql.ExecuteNonQuery();

MessageBox.Show("update is ok");

پاسخ:
سلام.
وقتی از علامت @ استفاده می‌کنید، به این معنی هست که قصد بکارگیری پارامترهای SQL را دارید؛ بنابراین در دستور SQL نباید پارامتر را در علامت کوتیشن قرار دهید.
درضمن برای ایجاد پارامترها از متد AddWithValue استفاده کنید.
من قطعه کد شما رو به صورت زیر تغییر دادم:
SqlCommand updatetablesql = new SqlCommand("update dbo.news_siasi_word set CountofWord =@countofword where Word=@word", connection);

com.Parameters.AddWithValue("@countofword", count);
com.Parameters.AddWithValue("@word", str);

updatetablesql.ExecuteNonQuery();
MessageBox.Show("update is ok");

موفق باشید
یاعلی
سلام ممنون ازجواب قبلیتون میشه یک سایت که بشه هاست ودامنه رایگان گرفت رو معرفی کنید
پاسخ:
سلام.
برای دامنه رایگان می‌تونید به www.dot.tk مراجعه کنید، و برای هاست رایگان www.5gig.ir.

البته مطمئنا سایت های بهتری هم وجود داره؛ اما فعلا همینا به ذهنم رسید.

موفق باشید
یاعلی
سلام وقتتون بخیر میشه مراحل آپلود کردن یک سایت رو  برام بگین یه ذرشو خودم میدونم اینکه باید دومین و فضاباید گرفت ولی بقیشو بلد نیستم
پاسخ:
سلام.
بعد از اینکه دامنه و هاست رو خریداری کردید، با نام کاربری و رمز عبوری که از میزبانی وب خود گرفته اید، وارد صفحه مدیریت Host خودتون بشید. مثلا اگر برنامه مدیریت Host شما C-Panel باشه، به بخش مدیریت پرونده (File manager) رفته و فایل های مربوط به سایت رو آپلود کنید. معمولا این امکان وجود داره که همه فایل های مربوط به سایت رو بصورت آرشیو zip در آورده و یکجا آپلود کنیم، که در اینصورت سرور بصورت اتوماتیک فایل های شما رو از حالت آرشیو بیرون خواهد آورد.
ممکنه نیاز به بارگذاری دیتابیس سایت هم داشته باشید که می تونید از بخش SQL استفاده کنید.
همین! نیاز به انجام کار خاصی نیست.

موفق باشید
یاعلی
 

انجمن خانواده و ماهواره راه اندازی شد.

با توجه به گسترش ماهواره و تاثیرات مخرب آن برآن شدیم تا انجمن ای برای بحث و تبادل نظر بر سر ماهواره راه اندازی کنیم.

لطفاً دوستان ثبت نام کرده و در بحث ها ما را یاری کنند. برای ارسال مطلب یا ارسال نظر ابتدا باید به قسمت موضوع مورد نظر وارد شده سپس ارسال کنید.

آدرس انجمن :   http://www.tahdidat.ir/forum

لینک عضویت:   http://www.tahdidat.ir/forum/register

 آدرس وب :   www.tahdidat.ir

 

سلام...خسته نباشید....
میخوام در c#  انواع عکس ها رو با دستور open file dialog دریافت کنم و توی picture box نمایشش بدم... ولی میخوام اندازه picturebox دقیقا هم اندازه عکسم بشه(هر عکسی با هر سایزی)... یعنیpicturebox با تغییر اندازه عکس اونم سایزش تغییر کنه...
  اگر میشه در این زمینه کمکم کنید... ممنون

پاسخ:
سلام
به سه روش می توان این کار را انجام داد:
  • روی PictureBox کلیک کنید، در گوشه بالا و سمت راست، یک علامت مثلث کوچک خواهید دید. روی مثلث کلیک کنید و از کادر باز شده، در قسمت Size Mode گزینه Auto Size را برگزینید.
  • PictureBox را انتخاب کرده و از بخش Properties، خاصیت SizeMode را در حالت AutoSize قرار دهید.
  • می‌توانید کد زیر را در برنامه خود استفاده کنید.
pictureBox1.SizeMode = PictureBoxSizeMode.AutoSize;
موفق باشید
یاعلی
سلام، روزتون بخیر
پروژه بنده در زمینه پردازش زبان طبیعی(زبان فارسی) هستش.مجموعه داده ای در اس کیوال سرور دارم ک حجمش زیاده. وقتی داده رو در برنامه لود می کنم و می خوام روش کار کنم چون مستقیم با بانک کار می کنه خیلی زمان موقع اجرا می گیره...می خواستم بدونم روشی وجود داره ک بخوام روی داده ها(ک همون رشته های فارسی هستش) بکار بگیرم ک باعث افزایش سرعت کار بشه....
باتشکر
پاسخ:
سلام
از اینکه دیر پاسخ سوالتون رو ارسال کردم، عذرخواهی می‌کنم.

شما می‌توانید داده‌های مد نظرتون رو در هنگام لود شدن برنامه، از بانک بخوانید و در یک آرایه ذخیره کنید. مسلما سرعت واکشی داده‌ها از RAM بسیار بالاتر از DBMS هست.

موفق باشید
یاعلی
سلام بازم یه سوال دیگه میخوام توی گزارش داینامیک توی برنامم تاریخ معین کنم مثلا کاربر فخغث تکست باکس یک یه تاریخ وارد کنه و توی تکست باکس دو یه تاریخ دیگه بعد محدوده بین این دو تاریخ رو در نظر بگیره و وقتی رو دکمه کلیک میکنی نسبت به این محدوده گزارش هایی رو که تو این محدوده هست بده(من موضوم تاکسی تلفنی هست و این لیست گزارش سرویس ها هست و داخل اون تاریخ حرکت سرویس و بازگشت هست)
اگه کمک کنید ممنون میشم
پاسخ:
سلام.
فعلا به دلایلی فرصت پاسخگویی به این سؤال شما برام وجود نداره.
اما شاید این سایت بتونه کمکتون کنه:

مجددا عذرخواهی می‌کنم.
موفق باشید
یاعلی
  • مسعود بازرگان
  • سلام !

    وبلاگتون زیباست ، اگه تمایل دارین تبادل لینک داشته باشیم !

    من یه وبلاگ با موضوع اتاق فکر تجارت و کار آفرینی راه اندازی کردم ! به وبلاگ من تشریف بیارین و نظر بدین  که برای معضل بیکاری و حل اشتغال جوانان چکار  باید انجام شود ،  خوشحال میشم !

    ضمناً  من چند کار خوب هم  انجام دادم 1-  دو اتاق  ، یکی بنام  ( اتاق فکر اقتصادی )  و دیگری هم ( مشارکت در کار اقتصادی )  در بالای وبلاگم قرار دادم اگه اونجا هم بیاین و نظر بدین برای کیفیت کار جالب میشه .

    2- تهیه لیست بیش از صد سایت مرتبط با موضوعات اقتصادی که سعی دارم که این لیست را روزانه اضافه کنم که به عنوان یک مرجع معرفی لیست سایت های  مرتبط با مسائل اقتصادی بشه !

    3- با چند نفر از دوستان دانشگاهی ام یک شرکت صاددراتی راه اندازی کرده ام که تو وبلاگ توضیح داده ام !

    راه اندازی سامانه پیامکی به شماره 3000122030303 برای دریافت نظرات و پیشنهادات دوستان

    موفق باشین ! به امید حضور و طرح دیدگاه شما در وبلاگم

    قابل ذکر است مطالب وبلاگ من مختص موضوعات اقتصادی نیست ، سعی کرده ام مطالب متنوع دیگری هم قرار دهم ولی تمرکز بیشترم به موضوع تجارت و کارآفرینی و حل مشکل اشتغال جوانان است .

    http://mobaco.blog.ir/

    سلام طراحی مسیج باکس فارسی رو میشه یاد بدید؟دکمه هاش هم میحوام فارسی بشه

    پاسخ:
    سلام.
    ان شاء الله بزودی...

    باعرض سلام خدمت شما دوست عزیز
    من حدود یک سالی هست سی شارپ رو شروع کردم هنوز سوالای زیادی از دنیای سی شارپ واسم بی جواب بمونده؛
    سوالم از شما: من توی برنامه ام از 6 تا دکمه  برای پخش 5موسیقی و 1 دکمه هم جهت توقف صدا استفاده کردم،وقتی دکمه پخش یک کدام را انتخاب میکنم و روی دکمه ای دیگر کلیک میکنم آهنگ جدید شروع به پخش میکنه. میخواستم بپرسم چطور میشه کاری کرد که تا یک آهنگ به انتها نرسیده اگر روی دکمه های پخش موسیقی های دیگر کلیک کنیم پخش انجام نشه تا آهنگ اولی تموم بشه
    یه جا خونده بودم با دستور await میشه ولی هیچ چیز از دستور await متوجه نشدم ممنون میشم راهنماییم کنید(راستی راهی هست بشه در زمانی که یه موسیقی در حال پخشه یک موسیقی دیگر هم پخش بشه  هر کار کردم نشد قبلی رو متوقف میکنه بعدش شروع میکنه به پخش جدید)
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز...
    پخش صدا در زبان برنامه نویسی سی شارپ، روش های متنوعی داره. اما باید بدونم شما دقیقا از چه کلاس ها و DLL هایی استفاده کرده اید. چون در حالت عادی با استفاده از توابع دات نت، فقط توانایی پخش صداهای با فرمت wav وجود داره و تقریبا کنترلی هم بر روند پخش صدا وجود نداره.

    موفق باشید
    یاعلی
    سلام من میخوام توی سی شارپ یک کدی رو جستجو کنم از توی یه جدول در اس کیو ال و اون اطلاعات رو توی تکست باکس نشون بدم بدون اینکه از دیتاگرید ویو اسافاده کنم اگه بلدین ترو خدا بهم بگید

    میشه همین کدهاای که گفتید رو با اس کیو ال سرور هم بگید
    پاسخ:
    سلام.
    چندان فرقی با حالت قبل نداره.
    فقط باید رهنمون زیر رو اضافه کنید:
    using System.Data.SqlClient;
    بقیه کدها، فقط 2 تفاوت دارند
    • بجای پسوند OleDB از پسوند Sql استفاده می‌شود.
    • کانکشن استرینگ (Connection String) هم با حالت قبل متفاوت هست. در این حالت باید آدرس سرور و بانک اطلاعاتی ساخته شده در اون رو داشته باشیم.
    بنابر این کد نهایی در فرض سوال شما، بصورت زیر خواهد بود:
    SqlConnection con = new SqlConnection(@"Server=myServerAddress;Database=myDataBase;User Id=myUsername; Password=myPassword;");
    SqlCommand com = new SqlCommand("SELECT * FROM myTable WHERE myField='myCriteria'", con);
    con.Open();
    SqlDataReader dr = com.ExecuteReader();
    try
    {
        dr.Read();
        TextBox1.Text = dr.GetString(0); //first field
    }
    catch (Exception)
    {
    
        throw;
    }
    con.Close();

    چرا نمیتونیم این کارو بکنیم؟؟!
    پاسخ:
    ببخشید کدوم کار؟
    سلام من میخوام توی سی شارپ یک کدی رو جستجو کنم از توی یه جدول در اس کیو ال و اون اطلاعات رو توی تکست باکس نشون بدم بدون اینکه از دیتاگرید ویو اسافاده کنم اگه بلدین ترو خدا بهم بگید
    پاسخ:
    سلام.
    البته من منظور شما رو از "یک کدی رو جستجو کنم" درست متوجه نشدم. اما روش بدست آوردن داده‌ها از جدول (بدون استفاده از دیتاگرید) ، با استفاده از کد نویسی روبصورت مختصر، براتون توضیح میدم:
    فرض کنید یک TextBox و یک Button روی فرم داریم (با نام‌های پیش‌فرض)
    قبل از هرچیز رهنمون‌‌های زیر رو به اول کد خودتون اضافه کنید:
    using System.Data;
    using System.Data.OleDb;
    
    توجه داریم که در یک TextBox ، تنها یک فیلد، قابل نمایش است.
    حالا برای رویداد کلیک دکمه، کد زیر را می‌نویسیم:
    OleDbConnection con = new OleDbConnection(@"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=D:\CS\myDB.mdb");
    OleDbCommand com = new OleDbCommand("SELECT * FROM myTable WHERE myField='myCriteria'", con);
    con.Open();
    OleDbDataReader dr = com.ExecuteReader();
    dr.Read();
    try
    {
        TextBox1.Text = dr.GetString(0);
    }
    catch (Exception)
    {
                    
        throw;
    }
    con.Close();
    

    موفق باشید.
    یاعلی
    پس یه فکردیگه براش میکنم ممنون که پیاممو خوندین
    پاسخ:
    خواهش می‌کنم
    سلام من دیوونه شدم از بس با texmaker وررفتم به قسمت بیان مساله که میرسم میخوام قسمت های پروژه رو یکی یکی توضیح بدم موقع تبدیل به پی دی اف اصلا انگلیسی ها نمی افته به جاشون مربع می افته در حالی که تمام فونت هاشو نصب کردم الان یک هفته است که باهاش ورمیرم ولی چیزی ازش نفهمیدم خییییییلی ضروریه که این هفته پروِژمو تکمیل تحویل بدم اگه بخواین فایلها رو براتون ارسال میکنم محض رضای خدا کمکم کنید استاد راهنمام میگه مستندات به من ربط نداره مدیرگروه میگه کلاس گذاشتم میومدین دیگه الان من چیکارکنم؟
    پاسخ:
    سلام.
    من خودم هم زیاد از LaTeX سر در نمیارم. اما فایل ها رو ارسال کنید به ایمیلم تا یه نگاهی بهشون بکنم. زیاد هم به حل شدن این مشکل توسط من، امیدوار نباشید.
    راستش خودم هم کلافه شدم برای تحویل مستندات پروژه م.
    سلام بر شما . چطور می توان یک جمله رو highlight کرد و در زمانی که highlight  است صوتی را پخش کرد و بعد از اتمام صوت ، جمله ی بعدی  highlight شود و صوت دیگری اجرا شود و به همین ترتیب . امیدوارم منظورم رو رسونده باشم . با تشکر از شما
    پاسخ:
    سلام.
    جمله‌ها همیشه با علامت نقطه به پایان می‌رسند. کاری که باید انجام دهیم، این است که از یک مکان (دلخواه/معمولا اولین کلمه) شروع کرده و به دنبال اولین نقطه بگردیم. سپس از اولین کلمه جمله تا مکان نقطه را هایلایت کنیم.
    من در یک پروژه، یک TextBox و یک عدد Button قرار دادم؛ و کد زیر را برای دکمه، نوشتم. دقت کنید که قبل از کد مربوط به دکمه باید متغیرهای sp و ep را تعریف کنید.(مانند زیر)
    int sp = 0, ep = 0, t;
    private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        ep = textBox1.Text.IndexOf('.', sp);
        textBox1.Focus();
        textBox1.Select(sp, ep - sp+1);
        //t = sp; sp = ep; ep = t;
        sp = ep+1;
    }
    این برنامه، با هر کلیک کردن بر روی دکمه، جمله بعدی را انتخاب خواهد کرد. شما می توانید بعد از آخرین خط این برنامه، کد مربوط به پخش صوت را بنویسید.

    موفق باشید.
    یاعلی
    سلام استاد وقتتون بخیر ببخشید من میخوام پروژمو مستند سازیش کنم ازدانشگاه فرمتشو گرفتم باید نظریه بنویسیم و کارامونو با کارهای پیشین مقایسه کنیم و از این حرفا پروژم برنامه نویسیه من نمیدونم چطور این چیزارو بنویسم میشه شماکمکم کنید؟
    پاسخ:
    سلام.
    به نظرم بهترین کسی که می تونه شما رو در این زمینه راهنمایی کنه، کسی نیست جز استاد راهنمای پروژه تون. اما به هرحال اگر فکر می کنید که کمکی از دست من بر میاد، بفرمائید.

    موفق باشید
    یاعلی
    سلام مومن

    شما دعوتین به محفلی از رندان ....
    منتظرتون هستیم 

    این بار با مطالبی با عنوان :

    آنان که ماندن مجنون نبودن ...
    دنیا خودت را آماده کن ....
    دعایی مهمتر از تعجیل ظهور امام عصر ...
    توصیه حاج آقا دولابی برای ماه مبارک رمضان

    http://nishtar.ir/

    التماس دعای شهادت و شفاعت بی بی
    ----------------------------
    راستی به خاطر کلمه "تو" هم ممنون
    با سلام

    برنامه ای که بتواند مشخصات تعدادی دانشجو را دریافت کند و بتواند با استفاده از کلیدی که از کاربر
    دریافت میکند، مشخصات تمامی دانشجویان را بر اساس آن مرتب کند و به صورت مناسب در خروجی نمایش دهد.
    استاد من برای این برنامه یه ساختار دانشجو تعریف کردم و مشکلی با تعداد دانشجو و دریافت مشخصات ندارم:) اما مرتب سازی بلد نیستم مثلا مرتب سازی بر اساس شماره دانشجویی یا نام.. اگه امکانش هست راهنماییم کنید.و درضمن در محیط کنسول سی شارپ میخوام این برنامه رو بنویسم.
    پاسخ:
    سلام آقا وحید.
    برای مرتب سازی چنین آرایه ای بصورت زیر عمل می کنیم. البته ممکنه راه‌های دیگری هم وجود داشته باشه، اما به نظرم یکی از ساده ترین راه حل ها برای این مسئله، استفاده از متد Sort از کلاس Array هست:
    Array.Sort<studenet>(new_student, (x, y) => x.Name.CompareTo(y.Name));
    اگر طرز نوشته شدن عبارت بالا، به نظرتون عجیب هست، می تونید به مجموعه مقالات زیر یه نگاهی بندازید:

    من تمام این دستوراتو می نوشتم فقط نمی دونستم فولدر رو کجا باید قرار بدم تو جای دیگه قرار میدادم من پروژمو تموم کردم شما خیلی خیلی کمکم کردین از لطفتون واقعا ممنونم امیدوارم همیشه موفق باشید
    سلام 
    برنامه ایی ک با سی شارپ نوشته شدرو میتونیم با سی پلاس پلاس اجرا کنیم یا تغییر بدیم؟
    پاسخ:
    سلام.
    درکل برنامه های نوشته شده در اکثر زبان های برنامه نویسی را می توان به یکدیکر تبدیل کرد. اما باید آشنایی کافی با هردو زبان (مبدأ و مقصد) داشته باشیم.
    برای اینکار باید یکسری تغییرات در برنامه بوجود بیاورید.
    برای مثال به برنامه زیر که 10 بار کلمه "Hello" را بر روی صفحه چاپ می کند دقت کنید:
    به زبان #C :
    using System;
    namespace MyFirstProgram{
      public static class Hello{
        public static void Main(){
          for(int i=0; i<10; i++){
            Console.WriteLine("Hello");
          }
        }
      }
    }
    به زبان ++C :
    #include <iostream>
    using namespace std;
    int main(){
      for(int i=0; i<10; i++){
        cout<<"Hello"<<endl;
      }
      return 0;
    }
    سلام وقت بخیر شرمنده من نتونستم دستوری که فرمودین رو استفاده کنم
    وقتی تو سی شارپ مینویسم خطای
    bad image format exception was unhandled رو میده . میشه کمکم کنید
    if (emtiaz < 50) {
      this.BackgroundImage = 
        bazirang.Properties.Resources
        .Cartoon_Wallpapers;
    }کد برنامه

    پاسخ:
    سلام.
    شاید اون کاری که بهتون گفتم رو انجام ندادید.
    تمام عکسهایی که قصد استفاده از اون ها در پروژه تون رو دارید، باید در پوشه در کنار فایل اجرایی برنامه قرار بگیره.
    در زمان کد نویسی، فایل اجرایی برنامه در پوشه bin\debug یا bin\release قرار داره. مثلا در پوشه bin\debug یک پوشه با نام images می‌سازیم و عکس ها را در آن ذخیره می‌کنیم. دقت کنید که عکس ها با فرمت های معمول (مثلا jpg یا png) باشد.
    حالا برای لود کردن عکس ها (به نحوی که بعدا در سیستم افرادی که می خواهند از برنامه استفاده کنند، مشکلی پیش نیاید) به شکل زیر کد نویسی می‌کنیم:
    this.BackgroundImage = 
      Image.FromFile(Application.StartupPath 
      + "\\images\\Cartoon_Wallpaper.jpg");
    موفق باشید.
    ممنون استاد لطف کردین خداخیرتون بده
    پاسخ:
    خواهش می کنم.
    سلام استادوقتتون بخیر من میخوام تو پوشه ای که پروژم توشه چند تا عکس بریزم و بعد از طریق برنامه نویسی اونا رو بعنوان تصویر زمینه پیکچر باکس بزارم اما میخوام طوری بگم که از تو فولدر ریشه بخونه منظورم اینه که اگه پروژه رو به کامپیوتر دیگه ای کپی کنم در مورد جای عکس ها خطا نده میشه بگین چطور میشه اینکارو کرد؟
    پاسخ:
    سلام...
    برنامه شما هرجایی که ذخیره شده باشه (روی هرکامپیوتری)، با عبارت زیر می تونید به آدرس محل قرار گیری فایل اجرایی برنامه تون دسترسی داشته باشید:
    Application.StartupPath
    در کلاس Application موارد سودمند زیادی وجود داره که می تونید با کنجکاوی، در موردش اطلاعات خوبی بدست بیارید.
    پیشنهاد می کنم به کلاس Environment هم مراجعه کنید؛ با استفاده از کلاس Envitonment می تونید آدرس Desktop، My Document، پوشه ویندوز و... کامپیوتر مقصد رو بدست بیارید.
    موفق باشید.
    سلام 
    من دیتابیسم ایجاد نمیشه تو سی شارپ چکار کنم کمک کنید 
    ممنون میشم
    پاسخ:
    سلام.
    علت های مختلفی می تونه داشته باشه که هرکدام در شرایط خاصی پیش میان.
    سوالتون واضح نیست.
    اگر پیغام خطای خاصی می بینید، بگید...
    اگر روش خاصی برای ایجاد دیتابیس استفاده می کنید، ذکر کنید.
    در کل مراحلی که طی می کنید تا دیتابیس رو ایجاد کنید، رو بنویسید.
    متشکرم.

    سلام یه دنیا ممنون که کمکم میکنید
    پیغام خطا رو عکس گرفتم و ضمیمه کردم...
    ما این جوری که استادمون گفته اینه که: اول میریم start گزینه sql server configuration manager دو تا گزینه sql server,sql server browser را در حالت running میزاریم بعد میام تو سی شارپ یه پروژه جدید ایجاد میکنم بعدش در پنجره server explorer کلیک راست روی  data connection , گزینه ....نام کامپیوتر و نام دیتابیس میدیم که ایجاد شه دکمه ok که میزنم این عکس که ضمیمه کردم نشون میده
        در کل ایجاد دیتابیس تو خود سی شارپ
        با سی شارپ 2010 کار میکنم
                                 ممنون از محبت شما

    سلام.
    لطفا به این آدرس سر بزنید. به احتمال زیاد مشکلتون حل خواهد شد.
    سلام
    وبلاگ شماهم با افتخار لینک شد.
    ممنون از لطفتون .نه من تو سی شارپ میخوام سایه دار کنم پس به راحتی نمیشه ؛من اینجوری به asp . net تایمر رو میارم ولی موقع اجرا کردن خطا میده انگار میگه تو یوزینگ چیزی بنویسید
    پاسخ:
    خواهش می کنم...
    لطفا متن کامل خطا رو برام بفرستید، تا بتونم بهتر راهنمایی تون کنم.
    سلام استادوقتتون بخیر دو تا سوال دارم اگه امکان داره پاسخ بدین
    1- چطور میشه picture box کنترلی ( با برنامه نویسی درست شده ) رو سایه دار نشون داد؟
    2- من تو asp.net میخوام یه چیزی رو تو تایمر بزارم کار نمیکنه باید چه عبارتی به قسمت using اش اضافه کنم تا کار کنه
    از پاسخ های سری های قبل هم خیلی ممنونم


    پاسخ:
    سلام.
    1. توی ویژوال #C باید با ترفند، چنین کاری انجام بدهید. مثلا 2 تا PictureBox روی هم قرار بدهید که PictureBox زیری دارای یک تصویر شبیه سایه باشه...
      اما اگر منظورتون داخل ASP باشه، خیلی راحتی می تونید از CSS استفاده کنید. (box-shadow)
    2. از زیر مجموعه AJAX Extensions ، کنترل های ScriptManager و Timer را روی صفحه قرار دهید. حالا می تونید مثل ویژوال سی شارپ، برای تایمر برنامه نویسی کنید.
    موفق باشید.
    یادم رفته بود امکان ارسال عکس نداریم!!!!!!! خب من لینک سایت مورد نظر رو میذارم چندتا عکس مربوط به پروژه اونجا گذاشته شده

    http://carpetmaster.ir/newtoobacarpet/
    پاسخ:
    سلام.
    خوب الآن کجای کار مشکل دارید؟
    سلام استاد..... یک دنیا ممنون
    این نرم افزار قرار هستش که یک عکس رو از ورودی دریافت کنه(مثلا عکس یک شخص یا هر چیز دیگه ای) و بعد رنگ هرکدوم از پیکسل های عکس رو بخونه و نشون بده که برای هر ردیف (یا در اصطلاح فرشباف ها برای هر رج) چه رنگ هایی استفاده شده و برای هر رنگ هم یه شماره  اختصاص میدیم (مثلا برای رنگ قرمز شماره 1 رو در نظر میگیریم، در عکسی که فرستادم نشون داده شده که رنگ 1 در کدوم قسمت ها باید استفاده بشه و بعد از تموم شدنش به رنگ بعدی میریم و اینکار رو تاوقتی ادامه میدیم که ردیف اول یا همون رج1 با نخهای رنگی مختلف کاملا پر شده باشه) با این روش فرشباف میتونه براحتی و بدون نگاه کردن به نقشه اصلی فرش رو ببافه... خیلی سریع و آسون
    براتون چند تا عکس مربوط به همین کدبندی میفرستم ... سپاس بیکران
    آقای حسینی سلام.استاد در  visual studio  :

    n\ که میزنم سطر بهد نمیره .چرا ؟
    IntelliSense: unrecognized token


    پاسخ:
    سلام.
    مطمئنی n\ رو داخل دابل کوتیشن گذاشتی؟
    سلام آقای حسینی...بخاطر همه کمک هاتون ممنونم...
    امروز یه سوال خارج از برنامه نویسی دارم...میخوام برای نرم افزاری که درحال طراحیش هستم (کدبندی نقشه فرش) الگوریتم بنویسم...یعنی میخوام توضیح بدم که چه کارایی میخوام انجام بدم و راهکارشون چیه فعلا برنامه نویسی نیست......
    ولی نمیدونم از کجا شروع کنم؟؟!! یعنی اون اصول اولیه برای توضیح یک نرم افزار رو نمیدونم......ممنون میشم کمکم کنید...(البته باید منو ببخشید...خیلی سوال میپرسم ولی خب چاره ای ندارم!)

    پاسخ:
    سلام... خواهش می کنم.
    لطفا دقیقا توضیح بدهید برنامه ای که در حال نوشتن آن هستنید، چه کارهایی انجام می دهد و چه امکاناتی دارد تا ان شاء الله در مورد راهکارهای رسیدن به هدف برنامه (اگر بلد باشم) راهنماییتون کنم.
    البته به نظر میرسه که اگر امکانات و قابلیت های برنامه رو بنویسید، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
    بخش های مختلف برنامه رو مشخص کرده و ارتباط هر بخش و دیگر بخش ها را مشخص کنید.
    سعی کنید در مرحله اول، زیاد به جزئیات وارد نشوید.
    کتاب های مربوط به مهندسی نرم افزار شاید به شما کمک کنند...
    موفق باشید
    سلام استاد
    در رابطه با سوال  سری قبل که قرار بود یه سری عکس از لیست خونده بشه و به فرض در 5 تا picture box قرار بگیره،مشکلی که هست به فرض اینکه 3تا عکس در لیست باکس باقی مونده باشه برنامه از تصاویر دیگه برای پر کردن picturer boxهای باقی مونده استفاده میکنه.میخوام به اندازه ای که در مرحله پایانی عکس توی لیست هست درون picture box قرار بگیره و picture boxهای باقی مونده خالی بمونن
    if (min <= fileList.Items.Count - 5)
                {
                    min += 5;
                    InitPBoxes(min);
                }
     چه دستور شرطی باید برای این کار استفاده کنم
    پیشاپیش از پاسخگویی تون مچکرم!
    پاسخ:
    سلام...
    من مجبور شدم اون برنامه رو بکلّی تغییر بدهم.
    بنابراین برنامه جدید بصورت زیر در اومد:
    دانلود سورس برنامه مرورگر عکس
    سلام استاد...بابت راهنمایی هاتون ممنونم.....
    استاد سوال بعدی من اینه که چطوری رنگ ARGB که قبلا بدست آوردیم به HSV تبدیلش کنیم؟ و بازهم در همون متغیر نشونش بدیم...من الگوریتمی رو بعد از چندروز گشتن تو سایتای مختلف بدست آوردم ولی.... هرکاری میکنم درست جواب نمیده.... فکر میکنین با این الگوریتم بتونم به نتیجه برسم؟ چون هرچی گشتم فقط همینو پیدا کردم!!!!!!!!
    کد برنامهColor original = Color.FromArgb(50, 120, 200);
    // original = {Name=ff3278c8, ARGB=(255, 50, 120, 200)}
    double hue;
    double saturation;
    double value;
    ColorToHSV(original, out hue, out saturation, out value);
    // hue        = 212.0
    // saturation = 0.75
    // value      = 0.78431372549019607
    Color copy = ColorFromHSV(hue, saturation, value);
    // copy = {Name=ff3278c8, ARGB=(255, 50, 120, 200)}
    // Compare that to the HSL values that the .NET framework provides: 
    original.GetHue();        // 212.0
    original.GetSaturation(); // 0.6
    original.GetBrightness(); // 0.490196079

    The following C# code is what you want. It converts between RGB and HSV using the algorithms described on Wikipedia.

    public static void ColorToHSV(Color color, out double hue, out double saturation, out double value)
    {
        int max = Math.Max(color.R, Math.Max(color.G, color.B));
        int min = Math.Min(color.R, Math.Min(color.G, color.B)); 
        hue = color.GetHue();
        saturation = (max == 0) ? 0 : 1d - (1d * min / max);
        value = max / 255d;
    }
    public static Color ColorFromHSV(double hue, double saturation, double value)
    {
       int hi = Convert.ToInt32(Math.Floor(hue / 60)) % 6;
        double f = hue / 60 - Math.Floor(hue / 60); 
        value = value * 255;
        int v = Convert.ToInt32(value);
        int p = Convert.ToInt32(value * (1 - saturation));
        int q = Convert.ToInt32(value * (1 - f * saturation));
        int t = Convert.ToInt32(value * (1 - (1 - f) * saturation)); 
        if (hi == 0)
            return Color.FromArgb(255, v, t, p);
        else if (hi == 1)
            return Color.FromArgb(255, q, v, p);
        else if (hi == 2)
            return Color.FromArgb(255, p, v, t);
        else if (hi == 3)
            return Color.FromArgb(255, p, q, v);
        else if (hi == 4)
            return Color.FromArgb(255, t, p, v);
        else
            return Color.FromArgb(255, v, p, q);
    }
    پاسخ:
    سلام.
    این برنامه مشکلی نداره. اما چون تابع مبدل مدل رنگی دارای 3 خروجی هست، بنابراین خروجی این تابع با دستور return امکان پذیر نیست. خروجی ها در آرگومان های تابع ذخیره خواهند شد. درضمن قبل از هرچیز باید این دو تابع رو درمحلی که با علامت ***** مشخص کرده ام قرار دهید:
    public partial class Form1 : Form
    {
    ********
    public Form1()
    {
        InitializeComponent();
    }
    
    سپس باید از توابعی که ذکر فرمودید، بصورت زیر استفاده کنید:
    double hue;
    double saturation;
    double value;
    ColorToHSV(Color.HotPink, out hue, out saturation, out value);
    label1.Text = "Hue:" + hue.ToString() + 
        " Sat:" + saturation.ToString() + 
        " val:" + value.ToString();
    البته معمولا مقدار Saturation بصورت درصد بیان می شود:
    byte satPercent = (byte)Math.Ceiling(saturation*100); // Converting to Percentage
    برای تبدیل HSV به RGB:
    byte r, g, b;
    Color c = ColorFromHSV(hue, saturation, value);
    r = c.R;
    g = c.G;
    b = c.B;
    label1.Text = "R:" + r.ToString() +
        " G:" + g.ToString() +
        " B:" + b.ToString();
    

    دوتا سوال دیگه داشتم.....

     
    1- چرا رنگ RGB  رو  به HSV تبدیل میکنیم؟چه مزیتی داره؟

    2- در سی شارپ رنگها به صورت ARGB هست نه  RGB!!!!!!! رنگ Alpha چه نقشی اونجا ایفا میکنه؟؟!!!

    ممنون میشم اگر کمکم کنید.....سپاس

     
    پاسخ:
    1. مدل های رنگی مختلف و متفاوتی وجود دارند که هرکدام در جای خودشان مزیت هایی دارند. برای مثال مدل رنگی RGB از ترکیب سه نور رنگی قرمز، سبز و آبی، رنگ های مختلفی را بوجود می آورد. مبنای این مدل"نور" های رنگی هستند، بنابراین در مونیتورها و صفحه های نمایشگر کاربرد زیادی دارند و بیشتر برای کسانی که مستقیما با سخت افزار این سیستم ها سروکار دارند مفید هست چون این ترکیب رنگی مستقیما به ترکیب های پیکسلی این دستگاه ها نگاشت می شوند. اما مدل رنگی CMYK برای پرینترها و دستگاه های چاپ جوهری استفاده می شود؛ در این دستگاه برای بدست آوردن رنگ های مختلف، نمی توان از ترکیب نور استفاده کرد.
      در مورد مدل های رنگی دیگری که وجود دارند، از جمله HSV، اجمالا باید بگویم که سطحی بالاتر از سخت افزار هستند که با استفاده از فرمول های ریاضی، رنگ ها را بوجود می آورند و کاربرد آنها بیشتر در پردازش تصویر و بینایی ماشین هست (همین کاری که شما باهاش دست و پنجه نرم می کنید). مثلا با این مدل رنگی عمل پیدا کردن رنگ های خاص بصورت دقیق تر و راحت تری انجام می گیرد.
    2. رنگ آلفا یا شفافیت در سی شارپ کاربردهای زیادی دارد. سی شارپ در بخش گرافیک مستقیما از +GDI استفاده می کند. برای مثال اگر دو شکل مختلف رسم شده باشند بگونه ای که شکل ها با یکدیگر همپوشی داشه باشند (روی هم قرار گرفته باشند)، اگر شکل دوم مقدار آلفای (مؤلفه آلفا معمولا بصورت درصد بیان می شود) مناسبی داشته باشد، شکلی که در لایه پائین تر قرار گرفته باشد، هم دیده می شود. مثل شیشه...
      اما برای کنترل هایی مثل PictureBox هیچ کاربردی ندارد.
    سلام...اول از همه بخاطر وبلاگ قشنگی که دارین بهتون تبریک میگم...

    استاد عزیز من میخوام در c# پردازش تصویر(EMGU CV) کار کنم ولی متاسفانه آشنایی زیادی با این زبان برنامه نویسی ندارم ولی ...... چون دوسش دارم پروژه پایانیم رو در همین زمینه برداشتم.....
    بهرحال الان مشکلی که دارم این هستش که بعد لود کردن عکس میخوام خانه های قرمز عکس شمرده بشه و تعدادش برام نمایش داده بشه...ولی کدهای رنگ قرمز زیاد هستن و هر کدی در هر عکسی نیست!!!!! کدها متفاوت هستن! درحالت کلی من در شرط این برنامه اشکال دارم که چه شرطی بذارم بهتره....
    کد برنامه رو براتون میفرستم امیدوارم که شما بتونین کمکم کنین....

    کد برنامه  private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
            {
                Color c;
                double n = 0;
    
                OpenFileDialog openfile = new OpenFileDialog();
                if (openfile.ShowDialog() == DialogResult.OK)
                {
                    Image<Bgr, Byte> my_image = new Image<Bgr, Byte>(openfile.FileName);
                    pictureBox1.Image = my_image.ToBitmap();
    
                    Bitmap b = my_image.Bitmap;
    
    
                    for (int i = 0; i < Int32.Parse(b.Width.ToString()); i++)
                    {
                        for (int j = 0; j < Int32.Parse(b.Height.ToString()); j++)
                        {
                            c = b.GetPixel(i, j);
    
                            double a = c.A;
                            double r = c.R;
                            double g = c.G;
                            double b2 = c.B;
    
                            if (((r > 196) && (r < 255)) && (g >= 32) && (b2 >= 32))
    
                                n = n + 1;
    
    
                        }
                    }
    
                }
    
                label1.Text = n.ToString();
    
            }
        }
    }
        

    پاسخ:
    سلام. لطف دارید...
    من کد برنامه شما رو بصورت زیر تغییر دادم. شاید الگوریتم های بهتری هم پیدا بشه.
    private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        Color c;
        double n = 0;
    
        OpenFileDialog openfile = new OpenFileDialog();
        if (openfile.ShowDialog() == DialogResult.OK)
        {
            pictureBox1.Image = Image.FromFile(openfile.FileName);
            Bitmap b = new Bitmap(pictureBox1.Image);
    
    
            for (int i = 0; i < b.Width; i++)
            {
                for (int j = 0; j <b.Height; j++)
                {
                    c = b.GetPixel(i, j);
                    int m = c.ToArgb();
    
                    float r = m >> 16 & 255;
                    float g = m >> 8 & 255;
                    float b2 = m & 255;
                    float limitR = r - r * 0.1f;
                    if (g < limitR && b2 < limitR)
                    {
                        n++;
                    }
                }
            }
        }
        label1.Text = n.ToString();
    }
    برنامه رو بر روی یک تصویر که در آن چند نقطه قرمز (از طیف های مختلف) بود آزمایش کردم و بدرستی تعداد نقاط رو بدست آورد.
    سلام استاد وقتتون بخیر من یک تصویری دارم میخوام که تو پیکچر باکس بزارم. بعد مسیر اون تصویر رو میزارم توی یک متغییر از نوع   string بعد اون رو بعنوان تصویر پیکچرباکس میزارم ولی خطا میگیره فکر کنم چون string هستش ایراد میگیره سوالم اینه که بایدآدرس تصویررو تو چه نوع متغییری بریزم که بعد بتونم ازش استفاده  کنم لازم به ذکر  است که نیازدارم که تصویر رو حتما تو یه متغییری  بریزم بعد ازش استفاده کنم براهمین  میخوام  بدونم
    پاسخ:
    بله. تصویر PictureBox رو نمی تونید بصورت مستقیم و فقط با نوشتن آدرس عکس، داخل اون لود کنید. باید بصورت زیر عمل کنید:
    pic1.Image=Image.FromFile(@"D:\ax\dcim001.jpg");
    یا
    pic1.Image=Image.FromFile("D:\\ax\\dcim001.jpg");
    اگر دنبال چیزی شبیه متغیر می گردید که بتونه یک عکس رو در خودش ذخیره کنه باید بصورت زیر عمل کنید:
    Bitmap b = new Bitmap(@"D:\ax\dcim001.jpg");
    pictureBox1.Image = b;
    اما اگر می خواهید فقط آدرس فایل رو در یک متغیر ذخیره کنید، می بایست بصورت زیر عمل کنید:
    string adr = "D:\\ax\\dcim002.jpg";
    pic1.Image=Image.FromFile(adr);
    
    موفق باشید.

    سلام وقتتون بخیر من فقط میخوام یکم دکمه رو متفاوت نشون بده مثلا رنگ وسط دکمه رفته رفته رنگی تر از رنگ کناره هاش بشه میخواستم بدونم آیا راه ساده ای برای اینکار هست؟
    ممنون از لطفتون
    پاسخ:
    سلام.
    اگر بخواهید همه تنظیمات، تحت اختیار خودتون باشه، راه ساده تری سراغ ندارم. اما در غیر این صورت می تونید از دکمه های آماده ای که چنین تنظیماتی رو دارند استفاده کنید. این دکمه های از پیش ساخته شده، معمولا داخل فایل های کتابخانه ای (DLL) قرار می گیرند و می توانید از آنها استفاده کنید.
    اما معمولا این دکمه های پیش ساخته، مجانی نیستند. بنابراین پیشنهاد می کنم مطلب زیر رو ببینید و سعی کنید ازش استفاده کنید.
    سلام استاد وقتتون بخیر میشه بگین چطور میشه تو سی شارپ دکمه رو سه بعدی نشونش داد؟
    پاسخ:
    سلام...
    اگر منظورتون از سه بعدی، این هست که مثلا دکمه رو از هر زاویه ای بتونیم به نمایش در بیاریم؛ باید بگم که راه ساده و مستقیم و بدون دردسری وجود نداره.
    برای بدست آوردن یک نتیجه کاملا سه بعدی، به آشنایی با OpenGL یا DirectX نیاز دارید. اما اگر این سه بعدی سازی رو در سطوح خیلی ابتدایی نیاز دارید می تونید به مقاله های زیر مراجعه کنید: (البته مقاله های به زبان انگلیسی هستند)

    موفق باشید
  • عرفان اقوامی
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام بر شما دوست عزیز
    اگر خون ایرانی در رگ هایت جریان دارد، لینک زیر را نگاه کن و نظرت خودت را به عنوان یک ایرانی درباره ی آن بیان کن.
    در صورتی که مایل به تبادل لینک هستید در بخش نظرات وبلاگ بنده عنوان کنید.
    موفق باشی و سرافراز - یا حق

    با سلام
    در فرمی که میخوام طراحی کنم تمام تصاویرم جا نمیگیرند برای همین میخوام با کلیک روی دکمه صفحه بعد یا قبل سایر تصاویر داخل همون فرم جایگزین بشن
    مثل این
    http://s5.picofile.com/file/8121183868/AyeenName_www_downloads98_com.jpg

    ممنون میشم راهنماییم کنید
    پاسخ:
    سلام.
    کار خیلی ساده ای هست.
    شما اول نیاز دارید که یک لیست از تمام عکس هایی که قصد نمایش آنها را دارید، تهیه کنید. بعد از اینکه لیست مربوطه تهیه شد، طبیعتا هر کدام از تصاویر دارای یک شماره اندیس (index) خواهند بود.
    حال فرض کنید روی فرم باید 5 تصویر به نمایش در آید. شما می بایست تصاویر داخل لیست را 5 تا 5 تا، خوانده و در pictureBox ها قرار دهید.
    موفق باشید.

    با عرض سلام و خدا قوت خدمت شما فعال سایبری

    دوست عزیز وبلاگ شما در وبلاگ انجمن وبلاگ نویسان سایبری جهرم ثبت شده است.تقاضا مندیم برای فعالیت هر چه بیشتر و ارتباط دو طرفه وبلاگ jahromcyber.blogfa.com را در وبلاگ شخصی خود لینک کرده و با ارسال خبر های تولیدی و جذاب به این وبلاگ، باعث افزایش بازدید کننده وبلاگ خود شوید.

    درصورت همکاری با این انجمن به ما اطلاع دهید، ودوستان وبلاگ نویس(جهرمی) خود را به ما معرفی نمایید.

    با تشکر

    کارگرفرد

  • محمد جواد درخشان
  • سلام . لطفا به ما هم سربزنید....
    http://ly-mahdi.blog.ir/
    سلام وقتتون بخیر شرمنده من کدها رو تو قسمت کد خواستم پیست کنم نشد برا همین همینجا مینویسم
    namespace game1
    {
        public partial class Form1 : Form
        {
            int n,m,numberclick=0;
            Image img1,img2,img6;
            Image img3 = Image.FromFile("f:\\1.png");
            Image img4 = Image.FromFile("f:\\2.png");
            Image img5 = Image.FromFile("f:\\3.png");
            SoundPlayer p = new SoundPlayer("c:\\windows\\media\\chimes.wav");
           
            public Form1()
            {
                InitializeComponent();
            }

            private void button2_MouseDown(object sender, MouseEventArgs e)
            {
                numberclick += 1;
                 img1= Image.FromFile("f:\\13.bmp");
                button2.BackgroundImage = img1;
                button2.BackgroundImageLayout = ImageLayout.Zoom;
                n = 1;
                if (numberclick == 2)
                {
                    button2.Refresh();
                    numberclick = 0;
                    compare(n, m);
                }

            }

            private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
            {
                numberclick += 1;
                img2 = Image.FromFile("f:\\13.bmp");
                button1.BackgroundImage = img2;
                button1.BackgroundImageLayout = ImageLayout.Zoom;
                m = 1;
               if (numberclick == 2)
                {
                    button1.Refresh();
                    numberclick = 0;
                    compare(n, m);
                }
             
            }
            void compare(int n, int m)
            {
                if (n == m)
                {
                    Thread.Sleep(1000);
                    button1.BackgroundImage = null;
                    button2.BackgroundImage = null;
                    button1.BackColor = Color.Red;
                    button2.BackColor = Color.Red;
                    button1.Enabled = false;
                    button2.Enabled = false;
                    p.Play();

                }
                else
                {
                    Thread.Sleep(1000);
                    button1.BackgroundImage = img3;
                    button2.BackgroundImage = img4;
                    button3.BackgroundImage = img5;
                }
            }

            private  void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
            {
               
                button1.BackgroundImage = img3;
                button1.BackgroundImageLayout = ImageLayout.Zoom;
                button2.BackgroundImage = img4;
                button2.BackgroundImageLayout = ImageLayout.Zoom;
                button3.BackgroundImage = img5;
                button3.BackgroundImageLayout = ImageLayout.Zoom;
            
              
            }


            private void button3_Click(object sender, EventArgs e)
            {
                numberclick += 1;
                img6 = Image.FromFile("f:\\1.png");
                button3.BackgroundImage = img6;
                button3.BackgroundImageLayout = ImageLayout.Zoom;
                n = 2;
                if (numberclick == 2)
                {
                    button3.Refresh();
                    numberclick = 0;
                    compare(n, m);
                }
            }
        }
    }
    اگه میشه کار    button3.Refresh(); رو در این برنامه بگین
    پاسخ:
    سلام.
    باید قسمت "کد برنامه" رو کپی کنید و در همینجایی که نظرتون رو نوشته ای پیست کنید.
    در مورد سوال: برای اینکه بفهمید Button3.Refresh چه کاری انجام میده، کافیه همین دستور رو موقتا" حذف کنید، سپس برنامه رو اجرا کنید. حالا دقت کنید که چه تفاوتی رخ داده...
    به همین سادگی.
    موفق باشید.

     

    از این به بعد من از دوست شر نخواهم دید

    سفر به خیر تو را من دگر نخواهم دید

     

    دگر برای کسی درد دل نخواهم کرد

    دگر ز دست خودم دردسر نخواهم دید

     

    به ریگ همسفر رودخانه می‌گفتم

    از این به بعد تو را همسفر نخواهم دید

     

    قبول کن که نفاق از فراق تلخ‌تر است

    قبول کن که از این تلخ‌تر نخواهم دید

     

    فقط به صاحب اسمم سپردمت، زیرا

    که تیر آهم را بی‌اثر نخواهم دید

     

    ببخشید دکمه های میانبرد ارسال یک نظر به تعداد انبوه برای یک نفر چیست؟
    لطفا در وبلاگم پاسخ دهید.
    پاسخ:
    نمی دونم...
  • آرین ابراهیم پور
  • خیلی وبلاگ مفیدی داری. من دات نت مینویسم ولی از اونجایی که شارپ و دات نت خیلی شبیه همن کدات رو همرو متوجه شدم (:

    من لینکتون کردم بخش دوستان آرین نرم افزار
    پاسخ:
    خواهش می کنم. لطف دارید.
    سی شارپ و دات نت دو مقوله جدا از هم هستند ولی در سی شارپ عموما بر پایه دات نت برنامه نویسی انجام می شه...

    ممنون که لینک کردید. من هم شما رو لینک کردم.
    موفق باشید.
    دوست عزیز سایتی که معرفی کردید رفرنس ویندوز فرم رو نداره چکار کنم؟!
    پاسخ:
    متآسفانه با اینکه زیاد جستجو کردم ولی کامپایلر آنلاین ویندوز فرم پیدا نکردم.
    سلام مجدد
    ممنون که به حقیر سر زدید

    یک سوال داشتم
    بنده به دلایلی امکان نصب ویژوال روی سیستمم ندارم
    آیا جایی هست که بتونم بصورت آنلاین کد بنویسم و نتیجه ش رو تست کنم و ببینم؟

    ممنون و متشکرم
    پاسخ:
    سلام.
    خواهش می کنم نفرمائید. بزرگوارید.

    در این سایت می تونید به زبان های سی، سی پلاس پلاس، سی شارپ، جاوا ، HTML ، روبی، PHP ، پایتون و ویژوال بیسیک؛ برنامه نویسی کنید. اما ایجاد پروژه های جدید رایگان نیست. فقط می تونید از پروژه هایی که دیگران ساخته اند استفاده کنید (کامپایل و اجرا).

    این سایت رایگان هست.

    موفق باشید.
    با افتخار لینک شدید
    من همه ی یک ها رو دو کردم...

    شما که برنامه نویسی ببینم منظورمو متوجه میشی؟!
    پاسخ:
    البته فقط بعضیاش دو شده بود(صفحه اول)   :)
    اما ممنون...

    سلام

    بسیار عالی

    """فاطمیون ""  منتظر شماست

    آماده تبادل لینک هستیم

    Eheyat.blog.ir

    با نامه یی به ریس جمهههور 
    ب روزیم 
    eheyat.blog.ir
  • عرفان اقوامی
  • درود ................... نوروز مبـــــــــــــــارک!
    خاطرات خود را از سال 92 در بخش نظرات این مطلب بنویسید:
    http://parsisampad.blog.ir/1393/01/06/post77
    با سپاس فراوان 
    - مدیریت پارسی سمپاد -
    #پارسی سمپاد

    سلام دوست عزیز

    شما هم لینک شدین

    ممنون

    1)    برنامه ای بنویسید که دو آدرس از ورودی دریافت کرده و در صورتی که محتویات هر دو فولدر یکسان باشند فولدر دوم را حذف نماید؟

    2)    برنامه ای بنویسید که کلیه ی فایل های درون مسیر داده شده را به مسیر مقصد کپی کند؟بدون استفاده از substring

    3)    برنامه ای بنویسید که با دریافت یک فایل هر کلمه فایل را با تعداد تکرارش در خروجی نمایش دهد؟

    برنامه ها باید در محیط کنسول  زبان c#  نوشته شوند

    لطفا سریع جوابا رو برام بفرستید متشکرم

    پاسخ:
    سلام.
    در این وبلاگ تمام سعی ما بر این هست که برنامه نویسی رو "آموزش" دهیم. در مورد سوالاتی که پرسیده اید متأسفانه باید بگم که فقط می تونم راهنمایی تون کنم. اما حل کامل سوال رو ازم نخواهید.
    سوال اول و دوم که آسون هست.
    در مورد سوال سوم، یکی از ساده ترین راه حل ها (شاید هم احمقانه ترین راه) این هست که تمام کلمات موجود در فایل رو در یک آرایه ذخیره کنیم. بعد تک تک کلمات رو دوباره در فایل اصلی جستجو کنیم. از linq هم خیلی می تونید کمک بگیرید.
    موفق باشید.
    سلام
    بنده نیز شما را در آدرس microDev.ir/blog و csvb.blogfa.com لینک کردم

    متشکرم.
  • مریم احمدی
  • سلام خسته نباشید...من اولین باره که میام اینجا...یه سوال دارم...چطوری میتونم حرف Aرو با استفاده از * در زبان سی شارپ و از طریق کنسول ایجاد کنم...ممنون میشم اگه زود جواب بدید..با تشکر

    پاسخ:
    سلام. خوش آمدید...
    یکی از روش هایی که می تونید بکار ببندید:
    Console.WriteLine("     *");
    Console.WriteLine("    * *");
    Console.WriteLine("   *   *");
    Console.WriteLine("  *******");
    Console.WriteLine(" *       *");
    Console.WriteLine("*         *");
    
    روش قبل خوانایی بیشتری داره ولی به روش زیر هم می تونید به نتیجه دلخواهتون برسید:
    Console.WriteLine("     *\n    * *\n   *   *\n  *******\n *       *\n*         *");
    امیدوارم مفید واقع شده باشه.
    موفق باشید...
    p[i,j]=new PictureBox();
    p[i,j].BackColor=Color.FromArgb(rnd.Next(0,255),rnd.Next(0,255),rnd.Next(0,255));
    p[i,j].Location = new Point(i *50,j * 50);
    p[i,j].SizeMode = PictureBoxSizeMode.Normal;
    p[i,j].Size = new Size(50,50);
    if (rnd.Next(1,50) }
    p[i,j],Image = Image.FromFile("vazir.png");
    }
    p[i,j].MouseEnter +=new EventHandler (p_mouseenter);
    this.Controls.Add(p[i,j]);
    }


    mouseenter(object sender,EventArgs e)
    turebox p = (PictureBox)sender;
    turebox1.backcolor = p.backcolor;
    واین خطاهرکدام جی هستندجکاری انجام میدهند؟
    {
    PictureBox[,] p = new PictureBox[8,8];
    Random rnd = new Random(DateTime.Now.Second);
    for (int i = 0; i {
    for (int j = 0; j {
    سلام خسته نباشید،میخاستم بذونم خط به خط این کلمات چیومیسازه برام توضیح بدین
    پاسخ:
    این برنامه یک آرایه 8x8 از اشیاء PictureBox می سازه. بعد با استفاده از حلقه for تک تک PictureBox ها رو مقداردهی می کنه. برای هر کدام از PictureBox ها باید مقدار Size و Location را تعیین کنیم. من در این برنامه Image بعضی از PictureBox ها رو بصورت تصادفی تغییر دادم و شکل وزیر شطرنج رو برای اون انتخاب کردم. همچنین رویداد MouseEnter هرکدام از PictureBox ها رو مدیریت کردم و متد p_mouseEnter رو به این رویداد اختصاص دادم.
    اگه دقیقا بفرمایید که کدوم قسمت رو متوجه نشدید، بهتر می تونم کمکتون کنم.
    موفق باشید.
    من میخام تومحیط برنامه نویسی سی شارپ برنامه هشت وزیروبنویسم نمیدونم اصلا توکجابنویسم؟
    اگه میشه راهنماییم کنید
    پاسخ:
    بستگی داره به اینکه می خواین به چه صورت بنویسین!
    گرافیکی یا بصورت کنسول؟
    در محیط گرافیکی ، راه و روش زیاده! اما در محیط کنسول کار زیادی نیاز نیست انجام بدید، فقط کار کردن با ورودی و خروجی هست. با دو دستور زیر:
    Console.Write("Text to output"); // چاپ متن در خروجی
    int input Console.Read(); //خواندن از ورودی
    اما در محیط گرافیکی شما می تونید برای نمایش وضعیت وزیر ها از آرایه کنترل ها استفاده کنید. مثلا PictureBox البته باید با استفاده از کدنویسی، کنترل ها رو ایجاد کنید.
    این برنامه رو دانلود کنید و هرجاش سوالی داشتید بپرسید...
  • سید مرتضی سجادی
  • سلام

    اوه اوه
    می بینم که سرت خیلی شلوغه استاد
    خیلی باحالی
    موفق باشی و خوش!!
    پاسخ:
    سلام سید جون...
    کلی دلم برات تنگ شده :(
    ان شاء الله تو هم مثل همیشه موفق باشی...
    سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز و تشکر میکنم از زحماتی که برای راه اندازی این وبلاگ کشیدید و میکشید

    من یه مشکل دارم که احتمالا شما بتونید کمکم کنید
    من قرار هست یه فایل متنی رو باز کنم و محتویاتش رو بخونم و این مستلزم این هست که قبل از باز کردن فایل بررسی بشه که آیا دسترسی به فایل وجود دارد یا خیر.

    چون اگر این فایل متنی توسط نرم افزار دیگری در حال استفاده باشه برنامه ی دومی نمیتونه به اون فایل دسترسی داشته باشه تا وقتی که نرم افزار اول استفاده از اون رو متوقف کنه

    راه حل این مساله چیه؟

    متشکرم
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام...
    برای این کار دو راه به نظرم میرسه:
    1. با استفاده از دستور using اون فایل رو قفل کنید. به برنامه زیر دقت کنید:
      static void Main(string[] args)
      {
          ProcessWrite().Wait();
          Console.Write("Done ");
          Console.ReadKey();
      }
      
      static Task ProcessWrite()
      {
          string filePath = @"c:\temp2\temp2.txt";
          string text = "Hello World\r\n";
      
          return WriteTextAsync(filePath, text);
      }
      
      static async Task WriteTextAsync(string filePath, string text)
      {
          byte[] encodedText = Encoding.Unicode.GetBytes(text);
      
          using (FileStream sourceStream = new FileStream(filePath,
              FileMode.Append, FileAccess.Write, FileShare.None,
              bufferSize: 4096, useAsync: true))
          {
              await sourceStream.WriteAsync(encodedText, 0, encodedText.Length);
          };
      }
    2. از موتکس استفاده کنید. اگر دو برنامه موتکس یکسان داشته باشند هر دو می توانند به آن فایل دسترسی داشته باشند. چون برای سیستم عامل هردوی آنها یکی محسوب خواهند شد.
      Mutex m=new Mutex(false,"MyMutex");

    موفق باشید...

    سلام علی آقا وقتت به خیر داداش
    علی آقا یه سوال دارم شاید به نظرت مسخره بیاد ولی بدجوری واسم دردسر ساز شده :(
    چطور میشه یه پروژه رو در یک فایل جداگانه (خارج از فایل پروژه های ویژوال) کپی کرد، جوری که صفحه ی گرافیکیه فرم هم ذخیره بشه !
    من از هر راهی این کار رو می کنم همه چی کپی میشه به جز صفحه ی گرافیکیه فرم، فقط یه فایل exe از صفحه گرافیکی ذخیره میکنه که قابل edit نیست و فقط اجرا میشه !
    راستی علی آقا نگفتی چجوری ایمیلمو توو بیان درست کنم، این ایمیلی که الان هست خرابه !
    پاسخ:
    سلام آقا سعید...
    نمی دونم منظورتون رو درست متوجه شدم یا نه. اما ظاهر فرمتون بصورت عکس و تصویر ذخیره نمیشه. ظاهر فرم در هنگام اجرای برنامه (همون فایل exe) توسط کامپیوتر ساخته میشه و بعد به نمایش در میاد. البته از طریق برنامه نویسی میشه برنامه ای نوشت که کاربر بتونه تمام عناصر موجود روی فرم رو به دلخواه خودش تغییر بده (نیاز به برنامه نویسی داره).
    در ضمن ایمیل رو نمیشه تغییر داد. من با تیم فنی سایت مکاتبه ای کردم و ان شاء الله بزودی این مشکل حل خواهد شد.
    ممنون از پیگیریت
    پاسخ:
    زکات العلم نشره...
    ایمیلتون مشکل داشت. بدستتون نرسید.
    سلام علی آقا وقت به خیر
    علی آقا یه سوال،تو سی شارپ چطور می تونم بین اجرای دستورات فاصله ی زمانی ایجاد کنم ؟
    مثلا چطور می تونم بین اجرای این دو دستور 5 ثانیه فاصله زمانی ایجاد کنم ؟
    textBox1.Text =string1
    textBox2.Text=string2
    راستی علی آقا یه چیز دیگه، من ایمیلمو عوض کردم، رفتم بیان هر چی گشتم امکان تغییر ایمیل نبود !!!
    پاسخ:
    سلام آقا سعید...
    راه که زیاده... اما یکی از راه هاش اینه:
    دوتا Timer بذار روی فرم و خاصیت Enabled تایمر اول رو true کن. باید خاصیت Interval هردو تایمر رو 5000 بدی (معادل 5 ثانیه). حالا روی تایمر اول دابل کلیک کن و کد زیر رو در اون قرار بده:
    textBox1.Text=string1;
    timer1.Enabled = false;
    timer2.Enabled = true;
    و کد زیر رو هم توی تایمر دوم قرار بده:
    textBox2.Text=string2;
    timer2.Enabled = false;
    timer1.Enabled = true;
    مسأله حل میشه.
    موفق باشید.
    ممنون آقای حسینی
    همونطور که فرمودین کد رو داخل shown فرم قرار دادم و برنامم درست شد.واقعا ممنون
    پاسخ:
    الحمدلله که مشکل حل شد. :)
    سلام
    ممنون از پاسختون
    من این کد رو نوشتم،ولی جواب نمیده واسم.
    این کد درسته یعنی یک button دیگه میزارم و تو رویداد کلیکش این کد رو مینویسم درست کار میکنه،یعنی دقیقا همون کاری رو انجام میده که قرار دکمه اول انجام بده ولی نمیدونم چرا وقتی داخل لود فرم مینویسمش جواب نمیده!!!
    پاسخ:
    سلام.
    بعضی از کدها رو نمی توان در قسمت فرم لود نوشت. چون نیازمند یکسری منابعی هستند که ممکن است هنوز تا برپایی رویداد لود فرم ، در حافظه قرار نگرفته اند. شما همون کد قبلی رو در رویداد Shown بنویسید شاید مسأله حل بشه. این رویداد بعد از فرم لود اتفاق میوفته. در ضمن اگه لطف کنید و ایمیلتون رو وارد کنید ممنون می شم. چون ممکنه دیر به نتیجه برسیم و قسمت نظرات این مطلب پر میشه از سوال و جواب هایی که به نتیجه نرسیدن.
    سلام آقای حسینی
    به مشکلی برخوردم که احتیاج به کمک دارم.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    یک برنامه سی شارپ نوشتم که فقط یک فرم اصلی داره که روی این فرم یک دکمه قرار دادم،در رویداد کلیک این دکمه یک سری توابع فراخوانی شده است.میخوام در لود فرمم رویداد کلیک دکمه رو فراخوانی کنم ولی نمیدونم چیکار باید بکنم.ممنون میشم کمک کنید.
    پاسخ:
    سلام آقا حسام.
    خیلی ساده است. به فرض اینکه همه چیز بصورت پیش فرض باشد و هیچ تغییری در نام دکمه و یا نام متد مربوط به کلیک دکمه نداده باشید، همچنین نام دکمه مورد نظرتون button1 باشه، کافیه در رویداد لود فرمتون اینو بنویسید:
    button1_Click(sender, e);
    موفق باشید.
    علی آقا خیلی خیلی ممنون
    خیلی آقایی
    امیدوارم همیشه موفق باشی داداشم
    پاسخ:
    :)
    چوب کاری نفرمائید... انجام وظیفه بود.
    دست گلت درد نکنه علی آقا، ممنون که همیشه راهنماییم می کنی
    سلام
    میشه راهنمایی کنید که چه جوری با سی شارپ کار زیر رو انجام بدیم:
    Hide c# aplication in task manager
    میخوام برنامه ام که اجرا میشه تو taskbar ,task manager دیده نشه.ممنون میشم کمکم کنید.
    پاسخ:
    با سلام.
    به نظر میرسه مخفی کردن برنامه در برگه processes در پنجره task manager کار خیلی سختی باشه. چون با مسایل امنیتی ویندوز مواجه می شوید و باید فکری برای مزاحمت آنتی ویروس ها بکنید. اما این کار غیر ممکن نیست. شما در زمینه Hook programming و درایور نویسی مطالعه کنید.


    باتشکر.
    سلام علی آقا خسته نباشی
    علی آقا من میخوام طراحی سایت کار کنم، میخوام این کار رو با زبان ای اس پی انجام بدم !
    میخواستم بدونم که آیا به عنوان پیش نیاز، باید کاملا روی سی شارپ مسلط باشم ؟
    یعنی اول سی شارپ رو جدا و به صورت کامل مطالعه کنم بعد برم سراغ ای اس پی، یا اگه مستقیما ای اس پی رو شروع کنم می تونم از پسش بر بیام ؟
    کلا توصیتون برای شروع کارم چیه ؟
    سی پلاس پلاس رو بلدم، با اچ تی ام ال هم آشنا هستم
    پاسخ:
    سلام آقا سعید...
    اگه با ++C آشنا هستید. کارتون خیلی آسونه. باید بگم که نه! نیازی نیست روی سی شارپ تسلط پیدا کنید همون آشنایی با زبان ++C کفایت می کنه. اینکه با اچ تی ام ال آشنایی دارید خیلی خوبه. از جمله پیش نیاز های یادگیری ASP آشنایی مقدماتی با جاوا اسکریپت هست.
    شما می تونید از طریق ASP هم #C رو بخوبی یاد بگیرید.
    موفق باشید.
    سلام وبلاگ جالبی دارید
    پاسخ:
    سلام. لطف دارید...
  • علی شکرانه
  • چطور میتونم مثلا بزارم سایت دوستان یکی بزارم
    پاسخ:
    لینک سایتشون رو بذار در قسمت "پیوندها" یا "پیوندهای روزانه"
    آقای حسینی خیلی خیلی ممنون که جوابمو دادین، حتما از راهنمایی هاتون استفاده می کنم
    موفق باشی دادا
    پاسخ:
    خواهش می کنم...
    انجام وظیفه بود.
    موفق شما هم آرزوی ماست داداش خوبم
    با عرض سلام و خسته نباشید
    آقای حسینی من دانشجوی نرم افزار هستم و با زبان c++ آشنا هستم، می خوام سی شارپ رو یاد بگیرم، کتاب جان شارپ انتشارات ناقوس رو گرفتم ولی خیلی گیج کننده بود، میخواستم بدونم بین کتاب آقای جعفر نژاد و کتاب جوئل موراک ترجمه آقای وحیدی کدوم مناسب تره ؟
    ممنون میشم نظرتون رو بگید
    ایمیلم رو براتون گذاشتم اما به خاطر مشکلاتی که واسه یاهو درست شده ممنون میشم یک کپی از جوابتون رو همینجا هم بذارید
    پاسخ:
    باسلام خدمت شما...
    دروغ چرا؟! من خودم شخصا کتاب های فارسی رو نمی پسندم. حتی ترجمه هایی که خودم انجام می دم رو دوست ندارم. یکی از مهمترین علت ها هم اینه که واژه های تخصصی رو خیلی سخته ترجمه کرد و مفهوم رو بدرستی منتقل کرد. از این رو من حتی ترجمه های خودم رو قبول ندارم. متاسفانه هیچ کدوم از این کتاب هایی که گفتید رو نخونده ام ولی علیرغم حرف حدیث هایی که در مورد کتاب های آقای جعفرنژاد وجود داره، به شخصه ترجمه های ایشون رو دوست دارم و از کتاب های ایشون (اونایی که خوندم) راضی هستم.
    همونطوری که حتما مطلع هستید #C از خانواده ++C هست و کار شما در یادگیری زبان #C خیلی راحته. املاء و syntax زبان #C تقریبا با ++C یکی هست. فقط یکسری تفاوت های پایه ای در روش های کامپایل کدها و استفاده زبان از کتابخانه های پیش تعریف شده (دات نت) وجود داره که اونا هم یاد گرفتنشون زیاد وقت نمی گیره. همچنین مسایل پیچیده برنامه نویسی شیئ گرا به شکل بسیار خوبی در زبان #C پشتیبانی میشه که متاسفانه من در جایی منبع خوب فارسی برای برنامه نویسی شیئ گرا در سی شارپ ندیدم (تاکید می کنم؛ من ندیدم) این بود که به نظرم اومد خوبه اول مقالاتی در مورد کلمات کلیدی این زبان برنامه نویسی رو که نقش مهمی در برنامه نویسی شیئ گرا دارند، ترجمه کرده و در وبلاگ قرار بدم.
    ببخشید که طولانی جواب دادم...
    افرین مرحبا
    پاسخ:
    خواهش می کنم...
    سلام دوستان
    من تازه وارد هستم و هنوز با شرایط سوال کردن و..اشنایی زیادی ندارم.ببخشید اگر خوب توضیح نمیدم یا احیانا سوال تکراری است.سعی کردم تاپیک مرتبطی پیدا کنم اما موفق نشدم.رشته ام کامپیوتر نیست و تازه سی شارپ رو یاد گرفتم.قرار است یک نرم افزار طراحی کنم .چند تا سوال برام پیش امده که ممنون میشم راهنماییم کنید.
    1)اول از همه من باید با تصاویر دایکام کار کنم.من سراغ DCMTK رفتم اما اون به زبان C++‎ است و به من گفتند نمیتونم تو سی شارپ استفاده کنم.من الان میخواهم این تصاویر رو بخونم و بعد روشون پردازش کنم اما همین اول کاری نمیدونم چه کتابخونه ای استفاده کنم.البته یک کتابخانه به اسم gdcm هم هست که گفته شده قابلیت استفاده در سی شارپ رو داره.نظر دوستان چیه؟

    2)دومین سوالم هم این هستش که من الان شروع کردم به کار با تصاویر معمولی تا اول چارچوب کارم معلوم بشه.الان تصاویر jpegو..را باز میکنم.سایزشونو عوض میکنم و...اما مسئلم اینه که میخوام تمام تصاویر داخل فولدر رو باز کنم.قصد دارم زیر pictureboX اصلی یک فریم یا قابی بزارم که بقیه ی عکس ها زیر عکس اصلی که الان میشه روش کار کرد باشه(البته نمیدونم چه ابزاری از toolboxاین کارو میکنه ) و بعدش من بتونم هر کدوم را خواستم انتخاب کنم.یک دکمه هم بزارم که همون کار next یا previous رو انجام بده.مثل photo viewer..من ممنون میشم اگه سورسی هست که بتونه راهنماییم کنه برام قرار بدین.
    پاسخ:
    با سلام و تشکر از اعتماد شما...
    1) شما می تونید از اینجا یک کتابخانه متن باز رو که قابلیت نمایش ، مدیریت و آرشیو این نوع تصاویر رو داره دانلود کنید. البته احتمالا بعد از دانلود باید اونو کامپایل کنید...

    2) ابزار خاصی در toolBox برای این هدف شما وجود نداره (تا اونجایی که من اطلاع دارم!!) اما شما می تونید با استفاده از کلاس های Directory و File به فایل ها و پوشه های خاصی که مد نظرتون هست دسترسی داشته باشید. مثلا با متد
    Directory.GetFiles("آدرس پوشه ای که فایلهاتان در آن قرار دارد");
    این متد یک آرایه رشته ای شامل نام تمام فایل های موجود در پوشه موردنظر را بر میگرداند. مسلما باید قبلا یک آرایه رشته ای بسازید و خروجی این متد را به آن انتساب دهید. بصورت زیر:
    String[] f=Directory.GetFiles("C:\\myFiles");
    توجه داشته باشید که کلاس Directory در داخل اسمبلی System.IO قرار دارد که برای استفاده از آن باید رهنمون
    using System.IO;
    را به لیست رهنمون های اول برنامه خود اضافه کنید.
    موفق باشید...
    سلام
    ارور sql exception was unhandledچیست؟
    پاسخ:
    سلام!
    یکی از مباحث مهم برنامه نویسی مدیریت خطاست. در برنامه های کامپیوتری به مجرد اینکه برنامه با هر خطایی مواجه شود کل برنامه از کار افتاده و کنترل به سیستم عامل تحویل داده می شود. اما زبان های برنامه نویسی (مثل #C) ساز و کاری را برای مدیریت و کنترل خطاها ارائه کرده اند. بطوری که درصورت بروز خطا در برنامه می توان روند اجرا را کنترل کرده و یا حتی عاملی که باعث خطا شده را برطرف کرد.
    از جمله این خطاها همین خطایی است که به آن اشاره کردید. البته متأسفانه از جمله ای که نوشته اید علت خطا مشخص نیست. اما آنچه که واضح است وجود خطایی در SQL است که مدیریت نشده است و باعث از کار افتادن کل برنامه می شود.
    شما می توانید با استفاده از بیان try..catch..finally خطاها را مدیریت کنید. خوشبختانه در همین وبگاه آموزش کامل و جامعی از بیان مدیریت خطای فوق الذکر وجود دارد.
    به لینک های بیان try-catch و بیان try-catch-finally مراجعه فرمائید.
    سلام
    میشه راهنمایی کنین چجوری میشه با استفاده از ستاره یک پروانه ساخت ک در حال بال زدن باشه ؟
    ( در محیط سی شارپ )
    پاسخ:
    سلام!
    چیزی که شما مد نظرتونه یک انیمیشن هست. همه انیمیشن ها از تعدادی فریم تشکیل شده اند که این فریم ها با سرعت خاصی ، یکی پس از دیگری به نمایش در می آیند. شما باید یک آرایه رشته ای بسازید و در هر خانه از آرایه یک فریم را بگنجانید. سپس آنها را با زمانبندی خاصی به نمایش بگذارید.
    برای تنظیم زمان بین هر فریم می توانید از تایمر ، ریسمان (thread) یا یک حلقه که فقط وقت برنامه را هدر میدهد استفاده کنید.
    سلام خوبی؟
    من می خوام از کریستال ریپورت استفاده کنم اما ستاپ کریستال ریپورتی که دانلود کردم اسمش Crystal report XI هست نمی دونم از چه ورژنی هست و مناسب هست یا نه؟
    حالا بعد از نصبش باید به ویژوال استودیو اضافه کنم یا خودش اضافه می شه؟
    ممنون
    پاسخ:
    سلام!
    این ورژنی که گفتید همون ورژن 14 کریستال ریپورته.
    خودش به ویژوال استودیو اضافه می شه!
    بابت پاسخ دیروز دست شما درد نکنه .
    اینجا در رابطه با همان پرسش دیروز برام سوالی پیش اومده:
    چگونه ستون اول datagridview اعداد اتوماتیک ستون آی دی(ID) درون دیتابیس مقداردهی شود؟ من درون دیتابیسم ستون اول را که شناسه هست در حالت مقداردهی اتوماتیک گذاشتم حالا می خواهم در دیتاگریدویو فقط ستون دوم را مقدار دهی کنم و ستون اول از روی دیتابیس خوانده شود و در فرم سی شارپ مقداردهی نشود؟
    ممنون از کمکتون
    پاسخ:
    با سلام!
    در همان پاسخ دیروز ، جواب سوال امروز شما موجود هست.
    در دستور هایی که جدول مربوطه را دستکاری می کنند ، فیلد ID را ذکر نکنید! چون اگر این فیلد بصورت اتوماتیک باشد، با مقداردهی دستی آن در دستورهایی مثل UPDATE و INSERT با خطا مواجه خواهید شد. من در همان پاسخی که برایتان فرستادم، از دستور INSERT استفاده کرده ام که اگر دقت کنید فیلد ID را ننوشته ام.
    با تشکر
    Butterfly
    سلام
    ببین مشکل من چیه که تغییرات در دیتاگرید ویو در دیتابیس ذخیره نمی شه؟ به آخرین پست برو ؟
    http://barnamenevis.org/showthread.php?394135-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%DA%AF%D9%8A-%D8%B0%D8%AE%D9%8A%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D8%BA%D9%8A%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D8%AA-Datagridview-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%8A%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%8A%D8%B3%D8%9F
    پاسخ:
    با سلام!
    پاسخ به ایمیل شما ارسال شد.
  • هادی حیدری
  • خیلی خوب، ان شاءالله از تجربیات و آموخته های شما استفاده میکنیم...
    موفق باشید انشاءالله
    پاسخ:
    خواهش می کنم. ممنون که به ما سر زدید.
    صمیمانه در خدمت شما هستم.
    در پناه الله موفق و پیروز باشید....