اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

اثر پروانه‌ای نام پدیده‌ای است که به دلیل حساسیت سیستم‌های آشوب‌ناک به شرایط اولیه ایجاد می‌شود. این پدیده به این اشاره می‌کند که تغییری کوچک در یک سیستم آشوب‌ناک چون جو سیارهٔ زمین (مثلاً بال‌زدن پروانه) می‌تواند باعث تغییرات شدید (وقوع توفان در کشوری دیگر) در آینده شود.

ایده‌ٔ این‌که پروانه‌ای می‌تواند باعث تغییری آشوبی شود نخستین بار در ۱۹۵۲ در داستان کوتاهی به نام آوای تندر اثر ری بردبری مطرح شد. عبارت «اثر پروانه ای» هم در ۱۹۶۱ در پی مقاله‌ای از ادوارد لورنتس به وجود آمد. وی در صد و سی و نهمین اجلاس ای‌ای‌ای‌اس در سال ۱۹۷۲ مقاله‌ای با این عنوان ارائه داد که «آیا بال‌زدن پروانه‌ای در برزیل می‌تواند باعث ایجاد تندباد در تکزاس شود؟»

آخرین نظرات
  • ۱۳ بهمن ۰۱، ۱۵:۳۱ - حسنا سادات و سما سادات
    عالی
  • ۱
  • ۰

سلام...

همونطوری که قول داده بودم امروز می خوام روش های اجرای برنامه های اندرویدی نوشته شده در Eclipse رو خدمتتون توضیح بدم.

برای این کار باید یک دستگاه اندرویدی مجازی رو در کامپیوترمون درست کنیم. به این دستگاه ها اصطلاحا AVD یا Android Virtual Device می گوییم. بعد از اینکه یک AVD رو ساختید، کافیه روی دکمه Run (یه دایره کوچولوی سبز رنگ که وسطش یه مثلث سفیده) کلیک کنید. همچنین می تونید دکمه F11 صفحه کلیدتون رو فشار بدید.


روش ساختن AVD:

در نرم افزار Eclipse به منوی Window رفته و گزینه Android Virtual Device Manager کلیک کنید. در پنجره باز شده، در برگه Android Virtual Devices دکمه New را بزنید.

در پنجره Create new Android Virtual Device جلوی AVD Name ، نام وسیله مجازی رو وارد کنید. از لیست بازشو Device یک مورد را بسته به نیاز خود انتخاب کنید. دقت کنید که هرچه رزولوشن وسیله انتخابی شما از این لیست بالاتر باشد نیاز به قدرت پردازشی بیشتری خواهید داشت و برنامه شما ممکن است در سیستم های با قدرت پردازشی پایین، به کندی اجرا شود.

از قسمت Target هم یکی از گزینه ها رو انتخاب کنید. احتمالا اگه از بسته پیشنهادی ما استفاده کرده اید، فقط یک گزینه دارد (Android 4.2 - API Level 17).

بقیه قسمت ها مربوط به شبیه سازی دوربین جلو و عقب دستگاه، تنظیمات مربوط به حافظه SD و RAM دستگاه، تنظیمات مربوط به صفحه کلید و حافظه داخلی می باشند.

در قسمت Emulation Options دو گزینه بسار مهم Snapshot و Use host GPU داریم که اگر گزینه Snapshot رو علامت دار کنید باعث می شود که در هر بار اجرای AVD به نقطه قبلی که AVD را بسته بودید برگردید. این گزینه سرعت بوت شدن وسیله مجازی را افزایش میدهد. با استفاده از گزینه Use host GPU می توانید مستقیما از پردازنده گرافیکی کامپیوتر برای شبیه ساز استفاده کنید. طبیعتا این گزینه هم سرعت شبیه ساز رو بالا خواهد برد. اما ممکن است در بعضی از کامپیوتر ها درست کار نکند.

حالا دکمه Ok رو بزنید تا این شبیه ساز به لیست شبیه سازهای شما اضافه بشه.

از حالا هروقت که دکمه Run رو میزنید یک پنجره باز میشه که از شما می خواد تا شبیه ساز رو انتخاب کنید. شبیه سازی رو که ساخته بود رو انتخاب کنید.

اگر گوشی خودتون رو با کابلش به usb وصل کرده باشید و درایورش هم نصب باشه، اسم گوشیتون هم توی لیست خواهید دید. با انتخاب اسم گوشی خودتون از لیست، برنامه از طریق کابل به گوشی آپلود ، نصب و اجرا می شه.

موفق باشید.

در درس آینده دایو اینتو اندروید پروگرمینگ (Dive into Android programming) رو داریم :)

  • ۹۲/۰۹/۲۶
  • غلامعلی حسینی بهجانی

اندروید

android

برنامه سازی

برنامه نویسی

مجازی

device

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی