اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

اثر پروانه‌ای نام پدیده‌ای است که به دلیل حساسیت سیستم‌های آشوب‌ناک به شرایط اولیه ایجاد می‌شود. این پدیده به این اشاره می‌کند که تغییری کوچک در یک سیستم آشوب‌ناک چون جو سیارهٔ زمین (مثلاً بال‌زدن پروانه) می‌تواند باعث تغییرات شدید (وقوع توفان در کشوری دیگر) در آینده شود.

ایده‌ٔ این‌که پروانه‌ای می‌تواند باعث تغییری آشوبی شود نخستین بار در ۱۹۵۲ در داستان کوتاهی به نام آوای تندر اثر ری بردبری مطرح شد. عبارت «اثر پروانه ای» هم در ۱۹۶۱ در پی مقاله‌ای از ادوارد لورنتس به وجود آمد. وی در صد و سی و نهمین اجلاس ای‌ای‌ای‌اس در سال ۱۹۷۲ مقاله‌ای با این عنوان ارائه داد که «آیا بال‌زدن پروانه‌ای در برزیل می‌تواند باعث ایجاد تندباد در تکزاس شود؟»

آخرین نظرات
  • ۱۳ بهمن ۰۱، ۱۵:۳۱ - حسنا سادات و سما سادات
    عالی
  • ۴
  • ۰

محمد شیرعلی شهرضا

از دانش آموختگان دبیرستان علامه حلی تهران (از مدارس سمپاد) و از دانشجویان ممتاز دانشگاه صنعتی شریف بود. او در دورهٔ کارشناسی خود، ۸۰ مقاله در کنفرانس‌های بین‌المللی و ۱۳ مقاله در مجلات معتبر علمی پژوهشی داشت و یک اختراع ثبت شده نیز از خود به جای گذاشت. محمد در سال ۱۳۸۵ به عنوان پژوهشگر جوان ممتاز انجمن رمز ایران برگزیده شد.

وی در سال ۱۳۶۵،در شهرستان شهرضا چشم به جهان گشود و مرداد ماه ۱۳۸۷ در اثر بیماری ستون فقرات، چشم از جهان فرو بست.

محمد شیرعلی شهرضا

او در زمینه کپچا یا سیستم‌های تفکیک کاربران انسانی از ماشین، برای زبان فارسی تحقیق می‌کرد و در این زمینه اختراع ثبت شده و مقاله علمی دارد.

افتخارات

  • برگزیده پنجمین جشنواره جوان خوارزمی در سال ۱۳۸۲
  • دانشجوی نمونه کشوری در مقطع کارشناسی در سال ۱۳۸۶
  • پژوهشگر جوان ممتاز انجمن رمز ایران در مقطع کارشناسی
  • جوان‌ترین محقق در دومین کنفرانس بین‌المللی ایکتا 2006 (ICTTA 2006) و یازدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن کامپیوتر ایران

او یک کتاب به عنوان «آموزش الگوریتم‌ها» نوشت و ۲ بخش از دایره المعارف Encyclopedia of Mobile Computing &commerce و کتاب Handbook of on secure Multimedia Distribution را تالیف کرد. زمینه‌های پژوهش مورد علاقه او نهان‌نگاری اطلاعات، برنامه‌نویسی تلفن همراه و سیستم‌های تفکیک کاربران انسانی از ماشین بود.


روحش شاد و یادش گرامی

  • ۹۳/۰۱/۲۲
  • غلامعلی حسینی بهجانی

نظرات (۴)

ممنونم؛ نکته مهم برای من اینجاست که: دامنه تا اونجا که من می دونم یک شی مجازی هست نه حقیقی اما درباره هاست چطور؟ باز هم مثل دامنه یک شی مجازی هست یا خیر مثل مودم اینترنت حقیقی و در خانه نگهداری می شود؟
بله منظور من همون دامنه های رایگانی مثل tk. بود. سوال دیگر اینکه برنامه های مدیریت محتوایی مثل ورد پرس و جوملا به رایگان قابل دانلود هستند یا برای آنها باید هزینه ای پرداخت کرد؟
و در مورد سرور اختصاصی و IP vaiid ظاهرا این مورد از تمام کیس های قبلی جذاب تر است قطعا هزینه های بالایی می طلبد و از خارج از کشور باید خریداری شود درست؟ این کار - داشتن یک سرور اختصاصی - چه مزیت هایی دارد؟ و آیا این کار در کشور ما قانونی است؟ پوزش اگر قدری سوالات زیاد شد.
پیشاپیش سپاسگزارم از جوابی که خواهید داد.
پاسخ:
سلام.
هاست، کامپیوتری هست که فضای مورد نیاز برای نگهداری محتویات سایت و همچنین قدرت پردازشی برای انجام عملیات محاسباتی سایت را تامین می کند. این کامپیوتر کاملا حقیقی هست. قدرت بالایی باید داشته باشد و هیچوقت نباید خاموش شود. طبیعتا این کامپیوتر از آنجایی که حقیقی هست، باید در جایی نگهداری بشه و چون نیاز زیادی به نگهداری توسط متخصصین داره، معمولا توی خانه نیست؛ اما این امکان وجود داره که این کامپیوتر در خانه باشد.
روی این کامپیوتر سیستم عامل مخصوصی نصب میشه (مثل ویندوز 2008 سرور یا لینوکس های ویرایش سرور) تا بتونن بدرستی درخواست هایی کاربران راه دور رو پاسخ دهند.
این کامپیوتر همیشه باید با یک IP یکسان به اینترنت متصل باشد. یعنی این IP در کل جهان نباید تکراری باشد (شاید بپرسید مگر در حالت معمولی این امکان وجود دارد که دو کامپیوتر IP یکسانی داشته باشند؟! جواب این سوال نیاز به توضیح داره که اگر خواستید براتون توضیح میدم)...
برنامه های مدیریت محتوایی مثل جوملا و وردپرس هردو کاملا مجانی هستند. (البته شما خودتون می تونید سیستم مدیریت محتوای خودتون رو برنامه نویسی کنید (php، Asp، jsp و...) ولی شاید از لحاظ های مختلفی مثل امنیت، سرعت و کیفیت قابل مقایسه با سیستم های موجود نباشه و شاید هم از اونها هم بهتر باشه)
بله! خرید IP Valid هزینه بالایی داره. اما کاملا روال قانونی داره که توی ایران هم این کار شدنی هست و شرکت هایی هستند که این کار رو برای شما انجام میدن (با شرکت تامین کننده اینترنت خودتون مشورت کنید)
سرور اختصاصی معایب و مزیت های خاص خودش رو داره و بستگی به این داره که شما هدفتون از راه اندازی سرور اختصاصی چی باشه. در کل باید هزینه های راه اندازی و مراقبت و نگهداری سرور رو در نظر بگیرید.
ببخشید ممنون که جواب داد ولی منظور من یک دامنه شخصی بود نه یک زیر دامنه مثل وبلاگ ها.
پاسخ:
سلام.
خواهش می کنم. انجام وظیفه است.
در این صورت کافیه یک دامنه و هاست اختصاصی برای خودتون خریداری کنید. البته دامنه های مجانی با پسوند tk هم وجود داره.
بعد برنامه های مدیریت محتوا (CMS) مثل جوملا یا وردپرس ویا... رو روی هاست نصب کنید و همون کارایی که گفتم رو انجام بدین؛ یعنی می تونید قالب رو به هر شکلی که دوست داشتید طراحی کنید و از بخش های مدیریت محتوای سایت، مطالب مورد نظرتون رو ارسال کنید. البته کمی با وبلاگ های معمولی تفاوت داره. اما چیزی نیست که یاد گرفتنش سخت باشه. در ضمن سیستم های مدیریت محتوایی که ازشون اسم بردم به زبان فارسی هم ترجمه شده اند.
اما اگر منظورتون این مورد هم نباشه. باید بگم در این صورت باید خودتون سرور اختصاصی خودتون رو راه اندازی کنید. که در چنین شرایطی به یک کامپیوتر قدرتمند نیاز دارید. و از همه مهم تر باید یک IP Valid خریداری کنید. اگر در این مورد سووالی دارید. بپرسید. امیدوارم که بتونم پاسخگو باشم.
موفق باشید.
من چند جلسه رفته بودم کلاس سی شارپ اما دیگه نرفتم می خواستم از استاد سوال کنم اما گفتم مسخره میشم دوست دارم یک زبان برنامه نویسی بنویسم چطور می تونم؟ دوست ندارم برنامه بنویسم این کار برای من حوصله بره شما می دونید چطور میشه یک «زبان برنامه نویسی» نوشت؟
پاسخ:
طراحی و ساخت زبان های برنامه نویسی کار چندان ساده ای نیست و باید از تئوری زبان ها و کامپایلر ها و... اطلاعات کافی داشته باشید... البته با جستجو توی اینترنت منابع خوبی بدست خواهید آورد.
سلام خیلی سال ها دور پیش اون موقع ها که مجله «اطلاعات علمی» وزن علمی خوبی داشت و مثل الان مثل دانشمند و بقیه اینقدر افت نکرده بودند توی یکی از صفحاتش سایتی معرفی کرده بود که می شد بدون پرداخت هیچ هزینه ای خودمون با کدهای اچ تی ام ال وب سایت بسازیم شما از این سایت ها خبر داری برای معرفی کردن؟

پاسخ:
الان همین وبلاگی که در حال مشاهده آن هستید، دقیقا به همین روش ساخته شده. هیچ هزینه ای نداره. و همه شکل ظاهریش هم بصورت کدهای HTML هست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی