اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

برنامه نویسی حرفه ای کامپیوتر به زبان سی شارپ - لیست کامل کلمات کلیدی در ʚĭɞ - ßữʈʨɾflỵ ⓔⓕⓕⓔⓒⓣ

اثر پروانه ای

اثر پروانه‌ای نام پدیده‌ای است که به دلیل حساسیت سیستم‌های آشوب‌ناک به شرایط اولیه ایجاد می‌شود. این پدیده به این اشاره می‌کند که تغییری کوچک در یک سیستم آشوب‌ناک چون جو سیارهٔ زمین (مثلاً بال‌زدن پروانه) می‌تواند باعث تغییرات شدید (وقوع توفان در کشوری دیگر) در آینده شود.

ایده‌ٔ این‌که پروانه‌ای می‌تواند باعث تغییری آشوبی شود نخستین بار در ۱۹۵۲ در داستان کوتاهی به نام آوای تندر اثر ری بردبری مطرح شد. عبارت «اثر پروانه ای» هم در ۱۹۶۱ در پی مقاله‌ای از ادوارد لورنتس به وجود آمد. وی در صد و سی و نهمین اجلاس ای‌ای‌ای‌اس در سال ۱۹۷۲ مقاله‌ای با این عنوان ارائه داد که «آیا بال‌زدن پروانه‌ای در برزیل می‌تواند باعث ایجاد تندباد در تکزاس شود؟»

آخرین نظرات
  • ۱۳ بهمن ۰۱، ۱۵:۳۱ - حسنا سادات و سما سادات
    عالی
  • ۲
  • ۰

با توجه به اینکه اینجانب خواستار یادگیری زبان برنامه نویسی سی شارپ بودم و منبعی که از همه لحاظ به صورت ساده و مبتدی تمام مبانی سی شارپ را پوشش دهد ، را پیدا نکردم در مردادماه سال 1390 تصمیم گرفتم که یک منبع خارجی از این زبان را پیدا کرده و آن را به فارسی روان برگردانم. از میام منابع متعدد وب سایت Visualcsharptutorials.com را به عنوان منبع ترجمه برگزیدم. در این را با داشتن تسلط کافی بر زبان انگلیسی و با مشقت بسیار توانستم این مهم را به پایان برسانم.

تمام وب سایت به فارسی که حدودا" 1400 صفحه می باشد ، ترجمه شده است. ابتدا لازم دانستم یک قسمت از آن را برای مشاهده و دریافت نظرات و پیشنهادات شما بزرگواران بر روی وب قرار دهم. به محض نتیجه گیری از نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما ، تمام متن ترجمه شده را به صورت فصل فصل و صفحه آرایی شده در اختیار عموم قرار خواهم داد.

این کتاب از سطح مقدماتی تا پیشرفته را پوشش می دهد. لطفا" نظرات و پیشنهادات خود را از طریق پست الکترونیک بنده (simplecsharp@gmail.com) یا وب سایت MyGem.ir قسمت سی شارپ مطرح بفرمایید.


چند پاراگراف بالا مقدمه مترجم محترم این کتاب، جناب آقای مهندس یونس ابراهیمی بود که عینا" از اول کتاب حاضر آورده شد. به نظر من کتاب بسیار مفیدی هست. این کتاب شامل 6 بخش مجزا می باشد.

دانلود کتاب

نظرات (۲)

  • نیلوفر حسینی
  • //Program Codeبرنامه ای بنویسید که ابتدا عناصر یک ارایه را از ورودی دریافت کرده سپس اعداد ارایه از ورودی بگیرد اگر عدد تکراری وارد شد پیغام تکراری بودن دهد
    پاسخ:
    سلام

    به این مطلب سر بزنید:

    موفق باشید
    یاعلی
    سلام . خسته نباشید و ممنو از سایت و مطالب خوبتان
    من فایل سی شارپ تحت وب را دانلودکردم.
    اما چگونه فازش کنم . یک فایل نا مشخص هستش
    سپاس
    ممنون می شوم از راهنماییتان
    پاسخ:
    سلام. خوش آمدید.
    سی شارپ تحت وب؟
    تقریبا تمام فایل های موجود در این وبلاگ با نرم افزار winRar از حالت فشرده بیرون می آیند. در غیر اینصورت لینک اون فایل رو بگید تا برسی کنم.
    با تشکر از شما.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی